Middelstum heeft de ontmoeting zaterdag 28 september thuis tegen Poolster uit Spijk met ruime cijfers verloren. De Spieksters zegevierden op het sportpark aan de Coendersweg met maar liefst 1-5. Middelstum was geen schim van de ploeg die vorige week uit bij sv Lycurgus een knappe 2-3 overwinning boekte.

Met veel vertrouwen bij de thuisploeg op een goede afloop werd er onder leiding van scheidsrechter Westerloo afgetrapt voor de wedstrijd tussen Middelstum en Poolster. De beginfase was enigszins rommelig van beide ploegen. Na een klein kwartier kwamen de bezoekers uit Spijk op voorsprong. Jesse Smit opende de score voor de ploeg van Jaap Danhof 0-1. Lang hield deze voorsprong geen stand, want in dezelfde minuut scoorde Kristian Boelema de gelijkmaker namens Middelstum 1-1. Nog voor rust kreeg Middelstum haar 2e tegentreffer te incasseren. Nu was het Kevin Bijlsma die de bezoekers op een 1-2 voorsprong schoot. Met deze stand op het scorebord werd er gerust.

Na de theepauze waren het de bezoekers uit Spijk die de wedstrijd controleerden. Middelstum, dat de laatste weken zo goed had gepresteerd, was geen schim van de ploeg uit de voorgaande weken. Op alle fronten werd men afgetroefd. Het was na rust dan ook wachten op de 1-3 voor de bezoekers. Na ruim een uur spelen kwam de verdiende 3e treffer op het bord te staan. Opnieuw was het Bijlsma, die een sterke wedstrijd speelde, die zijn tweede treffer van de middag scoorde. Dat Poolster hierna nog 2 keer het net vond (doelpunten van Bos 76e min en Smit 77e min) verbaasde eerlijk gezegd niemand langs de zijlijn op het sportpark van Middelstum. Thuisploeg Middelstum had het vandaag helemaal niet en verloor daarom ook van een goed spelend Poolster.

Komende zaterdag mag de ploeg van Frank Konneman zich gaan revancheren als het opnieuw thuis gaat spelen tegen ONR uit Roden. De wedstrijd begint zoals gebruikelijk is in Middelstum om 14.30 uur.

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Middelstum – Poolster 1-5 (1-2): 0-1 Smit (13); 1-1 Boelema (13); 1-2 Bijlsma (37); 1-3 Bijlsma (65); 1-4 Bos (76); 1-5 Smit (77).

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl