Op de valreep wist Middelstum gistermiddag een punt binnen te slepen tegen Amicitia VMC. De Groningers gaven een 4-2 voorsprong uit handen, en kregen in de slotminuut een strafschop tegen. Vanaf elfmeter scoorde Gerard Bronsema zijn derde treffer van de middag en bezorgde hiermee de blauwhemden alsnog nog een punt.

04092016Middelstum-Amicitia-1

Hoogstaand was het allemaal niet gistermiddag op het sportpark van Middelstum waar de blauwhemden Amicitia VMC op bezoek kregen. Beide ploegen traden ten opzichte van het vorige seizoen aan met een hoop andere gezichten. In de eerste 20 minuten was het betere van het spel voor de bezoekers. Het resulteerde na een minuut of 18 op een verdiende voorsprong. Geklungel achterin werd hard afgestraft door Ewout Meeuwsen die doelman Yoran Mus het nakijken gaf 0-1. Vanaf dat moment ging de thuisploeg beter spelen. Een minuut of tien later trok Gerard Bronsema de stand weer gelijk. Uit een voorzet vanaf de linkerkant liet hij doelman Mark Braams kansloos 1-1. Middelstum probeerde de druk wat op te voeren maar vergat de linies gesloten te houden waardoor een minuut of 6 later de voorsprong te niet werd gedaan. Balverlies op het middenveld leidde de 1-2 in die gescoord werd door Thomas Mirck. Vlak voor de theepauze leek Middelstum de wedstrijd uit handen te geven. Opnieuw gaf thuisploeg Middelstum een cadeautje weg waarmee Wouter Diepeveen wel raad wist en doelman Mus onder de lat bij Middelstum voor de 3e keer deze middag het nakijken gaf 1-3. Het leek erop dat met deze stand de rust bereikt zou worden. Gelukkig dacht men daar bij de thuisploeg anders over en wist Gerard Bronsema de achterstand terug te brengen tot 2-3. Met deze kleine achterstand brak de rust aan.

Opnieuw een domper
Vlak na de theepauze moest Middelstum opnieuw een domper incasseren. Onoplettendheid werd 5 minuten na de rust genadeloos afgestraft door de bezoekers. Uit een snel genomen vrijetrap van de eigen helft kreeg Thomas Mirck de bal op de linkervleugel aangespeeld. Met een vrije doortocht kon hij zijn ploeg al vroeg na rust op een comfortabele 2-4 voorsprong zetten. Middelstum perste er in de laatse 25 minuten nog een offensiefje uit wat resulteerde in de aansluitingstreffer via het hoofd van Benjamin Lochtenberg 3-4. Toch leek het Middelstum niet te gaan lukken om opnieuw langszij te komen. Met de nodige irritaties binnen de ploeg van Amicitia, die steeds meer gingen zeuren richting scheidsrechter Doornbos in de slotfase, waren de rapen helemaal gaar toen de leidsman in de slotminuut een overtreding zag binnen de zestien en de bal op de stip legde. Vanaf elfmeter scoorde Gerard Bronsema zijn 3e treffer van de middag en bezorgde daarmee Middelstum alsnog een punt.

04092016Middelstum-Amicitia-2

Komende zaterdag gaan de blauwhemden op bezoek bij Poolster uit Spijk. Een week later speelt men opnieuw thuis, dan komt SJS uit Stadskanaal op bezoek op het Middelstumer sportpark.

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Middelstum-Amicitia VMC 4-4 (2-3): 18. Meeuwsen 0-1, 28. Bronsema 1-1, 34. Mirck 1-2, 41. Diepenveen 1-3, 45. Bronsema 2-3, 50. Mirck 2-4, 65. Lochtenberg 3-4, 90. Bronsema 4-4 (strafschop).

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl