Middelstum reisde zaterdag af naar Westerlee waar men moest aantreden tegen de hekkensluiter in 4D. De bezoekers uit Middelstum was er alles aan gelegen om met de volle winst terug te keren naar Middelstum. Voorafgaande aan de wedstrijd bleek dat op Wessel Oosterhof en Kristian Boelema na de selectie fit was bij de blauwhemden. Beide spelers zaten wel op de bank. Gekscherend kon worden gezegd dat de routine vandaag op de bank zat waardoor de jonkies het moesten gaan doen.

Vanaf de aftrap was het heel duidelijk dat de hekkensluiter uit 4D de vv Westerlee niet met zich liet spotten. Westerlee begon goed en Middelstum niet scherp. Middelstum werd gelijk onder druk gezet en Westerlee kreeg in minuut 2e minuut al een 100% kans om snel op voorsprong te komen. Door een handsbal in het 16 meter gebied werd een strafschop toegekend. Oog in oog met doelman Jeroen Smit moest de strafschopnemer zijn meerdere erkennen in de Middelstumer sluitpost. Het bleef 0-0. Nu denk je Middelstum is wakker…. Helaas was dit niet het geval. Westerlee bleef aandringen. Jeroen Smit had het druk het eerste kwartier. Totdat Gerard Bronsema, in minuut 15e minuut onderuit werd gehaald in het 16 metergebied. PENALTY! Gerard wist wel raad met dit buitenkansje en scoorde de 0-1 voor de bezoekers in het blauw. Eindelijk waren de blauwhemden wakker. Het spel begon te lopen en de kansen stapelden zich op. Westerlee kwam er steeds minder vaak uit. In de 27e minuut was het wederom Gerard Bronsema die de 0-2 scoorde voor zijn ploeg. Bronsema was ontketend en een paar minuten later scoorde hij de 0-3 een loepzuiver hattrick derhalve. Westerlee kon alleen nog maar tegen houden en de jonge Mateo Milkovic kon in de 40e minuut de 4-0 maken. Dit werd tevens de ruststand.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat een grote einduitslag mogelijk was en dat de 0 diende te worden vast gehouden. Na de thee gingen de Middelstumers op jacht voor nog meer doelpunten. Middelstum was gretig. Helaas kon Chiel Hoeksema de wedstrijd niet vervolgen en werd gewisseld voor Marijn Bosman. Het duurde tot aan de 63e minuut alvorens de 5e treffer van de middag op het scorebord kwam te staan. Het was wederom Gerard Bronsema die vanaf de elfmeterstip de 0-5 scoorde namens Middelstum. Kans op kans werd er gecreëerd. De sluitpost van Westerlee lag een aantal keren in de weg. Ondertussen kreeg Romke Korperhoek een publiekswissel. Dennis Verkerk kreeg zijn speelminuten hierna ook nog ook nog. De jonge aanvaller was scherp en gretig en maakte een goede invalbeurt. Het slotakkoord mocht op naam komen van Thijs Hoeksema, die in de 74e minuut de 0-6 scoorde.

Al met al ondervond Middelstum op het eerste kwartier na maar weinig tegenstand van Westerlee. Een mooi resultaat voor de jonge ploeg van trainer Frank Konneman. Met 13 punten uit 7 duels staat Middelstum momenteel gedeeld 2e in de stand op de ranglijst. Komende zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen promovendus Rood Zwart Baflo. De wedstrijd op het Middelstumer Sportpark begint om 14.30 uur. Iedereen is uiteraard weer van harte welkom om de thuisploeg te ondersteunen in dit duel.

Westerlee – Middelstum 0-6 (0-4): 0-1 Brontsema (15); 0-2 Brontsema (27); 0-3 Brontsema (33); 0-4 Milkovic (40); 0-5 Brontsema (63); 0-6 Hoeksema (74)

Bron: Sportredactie Middelstum-info (11 november 2018)