Na een aantal oefen en bekerwedstrijden is de competitie zaterdagmiddag begonnen voor de blauwhemden van de plaatselijke voetbaltrots uit Middelstum. Op het programma stond de wedstrijd thuis tegen SIOS uit Sauwerd. Het werd voor de thuisploeg, met dit jaar een groot aantal jongelingen in de ploeg, een mooie competitiestart.

Voorafgaande aan de wedstrijd werd er een minuut stilte gehouden, dit uit respect voor de recent overleden Sietse Goossen en Frans Niemeijer die jarenlang nauw betrokken waren bij de v.v. Middelstum. Middelstum begon goed aan de wedstrijd. De selectie was compleet en fit. De bezoekers uit Sauwerd waren volgens trainer Willem Kluin verre van compleet. Hij vreest dan ook een zeer moeizaam seizoen voor zijn ploeg.

Al binnen enkele minuten werd duidelijk dat Middelstum de betere ploeg was, ze drongen SIOS gelijk diep in de verdediging. In minuut 13 kwam de eerste goal van dit seizoen op het scorebord. Rutger Schuiling zag een groot gapend gat in de verdediging van SIOS. Schuiling verstuurde een heerlijk diepe pas op Thijs Hoeksema. Hoeksema denderde op volle snelheid richting het vijandelijke doel en schoot gedecideerd hard langs de keeper welke kansloos was 1-0. SIOS leek hierna rijp voor de sloop. Middelstum had gedurende de eerste helft nog een aantal zeer grote kansen, helaas werden ze niet benut. Geleidelijk aan kwam SIOS wel wat beter in de wedstrijd, maar creëerde weinig tot geen gevaar. Het stond bij rust slechts 1-0, de bezoekers uit Sauwerd kwamen daar volgens velen goed mee weg.

Na de rust werd het een andere wedstrijd. SIOS kreeg meer ruimte en Middelstum speelde een stuk onrustiger en slordiger. De kansenverhouding lag anders dan voor de theepauze wat meer in evenwicht. Het duurde tot aan minuut 72e minuut alvorens SIOS één van hun kansen benutte en de stand in evenwicht bracht 1-1. Frank Konneman had ondertussen Rutger Schuiling (knieblessure) al gewisseld voor Robert Bos. Kristiaan Boelema werd gewisseld voor Romke Korpershoek. Dat de jonge selectie talent heeft was duidelijk, dit werd bevestigd door Mateo Milkovic. In minuut 80e minuut speelde hij zichzelf knap vrij en scoorde beheerst de 2-1 voor Middelstum. Daarna kwam SIOS en werd Middelstum terug gedrongen op eigen helft. Vanuit een counter kwam Romke Korpershoek alleen voor de keeper en scoorde de 3 1. Echter de assistent grensrechter uit Sauwerd had buitenspel geconstateerd. In eerste instantie keurde scheidsrechter Rozema de goal goed, na overleg met de assistent werd de goal volgens de Middelstumers onterecht afgekeurd. Het bleef dus 2-1.

In de slotfase kwamen de blauwhemden nog goed weg. Een hard afstandsschot spatte uiteen op de lat boven doelman Smit. SIOS speelde de wedstrijd uit met 10 man wegens een tweede gele kaart, dus rood voor betreffende speler. Al met al een mooie 2-1 winst voor de jonge ploeg uit Middelstum die hiermee 3 belangrijke punten op zak heeft.

Volgende week volgt er een nieuwe krachtmeting in Spijk tegen vv Poolster. De week daarop komt HS’88 uit Hoogezand op bezoek in Middelstum.

Bekijk HIER het fotoverslag van deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl