De hoofdmacht van de plaatselijke voetbaltrots tankt met de week meer en meer aan zelfvertrouwen. Zaterdagmiddag won de ploeg van trainer Raymond Scholtens opnieuw. Deze keer werd OKVC uit Oldehove aan de zegekar gebonden. Met 7 punten uit de laatste 3 wedstrijden klimmen de blauwhemden gestaag weer op de weg naar boven toe op de ranglijst.

Na een onverwachte zege tegen koploper Holwierde en het gelijkspel tegen Corenos was de vraag of Middelstum de ingeslagen weg door kon trekken in de wedstrijd tegen middenmoter OKVC. Al vroeg in de wedstrijd kreeg de thuisploeg een tweetal goede mogelijkheden om de score te openen. De geboden kansen werden echter niet benut door aanvallers van Middelstum. De bezoekers uit Oldehove hanteerden vaak de lange bal maar werden nauwelijks gevaarlijk voor het doel bij Middelstum. Zo kabbelde de wedstrijd voort tot aan de rust waardoor het na 45 minuten nog steeds 0-0 stond.

Snelle treffer
Na de theepauze kwam Middelstum, zei het iets gelukkig, na 47 minuten op voorsprong. Een schot van Gerard Brontsema van af randje 16 metergebied werd door één van de verdedigers van OKVC dusdanig getoucheerd waardoor doelman Marko van der Zijl het nakijken kreeg 1-0. Middelstum bleef ook na deze openingstreffer op zoek naar het 2e doelpunt. In de 56e minuut kreeg de thuisploeg bijna op identieke wijze een tegentreffer te incasseren. Een schot uit de 2e lijn van Sander Drijfhout werd door Devan Bolhuis ongelukkig achter doelman Jeroen Smit tegen de touwen gewerkt 1-1. Alle inspanningen leken voor niets te zijn geweest, maar bij Middelstum liet men de koppies niet hangen wat 3 minuten later opnieuw tot een voorsprong leidde. Na een overtreding binnen de beruchte lijnen mocht Gerard Brontsema aanleggen vanaf 11 meter. Doelman van der Zijl was kansloos waardoor Middelstum 3 minuten na de gelijkmaker alweer op voorsprong kwam 2-1.

OKVC probeerde nadien nog wel om opnieuw langszij te komen maar strandde vaak op de vandaag goed zijn doel verdedigende Jeroen Smit. Een kwartier voor tijd deelde Middelstum de nekslag uit aan de ploeg van oud Middelstum trainer Bert de Vries. Na een overtreding op Gerard Brontsema mocht Middelstum een vrije trap nemen op een meter of 20 van het doel. Anne Vaatstra liet zien dat hij over een prima traptechniek bezit en krulde de bal langs de muur en doelman van der Zijl tegen de touwen 3-1. Tot een slotoffensief van OKVC kwam het niet zodat de equipe van trainer Scholtens na 90 minuten als terechte winnaar van het veld kon stappen.

Komende zaterdag gaat Middelstum op bezoek naar Uithuizermeeden waar SV de Heracliden de tegenstander zal zijn. Laten we hopen dat Middelstum ook daar een resultaat gaat boeken zodat de “zorgen” die er in de winterstop nog waren steeds meer naar de achtergrond verdwijnen.

Middelstum – OKVC 3-1 (0-0): 1-0 Brontsema 47; 1-1 Drijfhout 56; 2-1 Brontsema 59; 3-1 Vaatstra 74.

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl | Foto’s: Jaap van der Laan