Vol goede moed werd er door de blauwhemden dinsdagavond afgereisd naar Zeerijp. Hier vond het zes punten duel plaats tussen De Fivel en Middelstum. Beide ploegen verkeren nog in de gevarenzone van de 4e klasse D zodat alleen winst vandaag een beetje voor adem zou gaan zorgen voor beide ploegen. De wedstrijd tegen SGV van afgelopen zaterdag gaf voldoende aanknopingspunten waarop verder geborduurd kon worden.

Middelstum kende voor de theepauze een dramatische “slechte” wedstrijd. Kennelijk was men bij thuisploeg De Fivel er meer van doordrongen dat er wat op het spel stond in dit duel. Met fel spel en veel inzet zette het andere oranje de blauwhemden vanaf de aftrap onder druk. Middelstum was geen schim van de ploeg van afgelopen zaterdag. Bij de rust stond Middelstum dan ook terecht met 2-0 achter.

Na de rust zag het publiek een heel ander Middelstum. Er werd positioneel wat omgezet achterin en de inhaalrace kon beginnen. Het was Gerard Bronsema welke de 2-1 kon aanteken. Middelstum was wakker. Na een kwartier werd er nogmaals gewisseld, nu aanvallend. Er werd een verdediger opgeofferd om nog meer druk te zetten op de achterste linie van De Fivel. Na 20 minuten kreeg Middelstum een penalty toegekend door de goed leidende scheidsrechter. Wederom mocht Gerard Bronsema van de elfmeterstip scoren 2-2. De Fivel was het na de gelijkmaker helemaal kwijt. Toen Marijn Bosman de 2-3 liet aantekenen (hij haalde hard uit en scoorde op fraaie wijze) was de overwinning bijna een feit. Middelstum bleef de druk er op houden in de slotfase van de wedstrijd om De Fivel niet meer in de wedstrijd te laten komen. De Fivel was geen schim meer van de ploeg uit de eerste 45 minuten. Na 90 minuten konden de blauwhemden uit Middelstum de verdiende overwinning mee huiswaarts nemen.

Door de winst is Middelstum momenteel 10e op de ranglijst en op dit moment uit de gevarenzone. Echter zal er in de resterende wedstrijden tegen een aantal ploegen onderin punten moeten worden gepakt. De eerstvolgende kans hierop is zaterdag 5 mei, dan spelen de blauwhemden op het eigen sportpark tegen buurtgenoot Stedum.

Bron: Sportredactie Middelstum-info – www.middelstum-info.nl  (25 april 2018)