Middelstum heeft zich zaterdagmiddag prima gerevancheerd voor de nederlaag die men een week geleden tegen Be Quick 1887 opliep. Het had in de wedstrijd tegen rode lantaarndrager VVS nog veel mooier kunnen en moeten zijn dan de “magere” 1-0 winst voor de blauwhemden. Al na 6 minuten stond de eindstand op het scorebord. De blauwhemden grossierden in “gemiste” kansen waardoor de score zomaar uit had kunnen lopen naar 7 of 8-0 voor de thuisploeg.

02102016middelstum-vvs-1

De laatste twee seizoenen thuis tegen de ploeg uit Oostwold werden beide verloren door Middelstum. Er was vooraf dus sprake van een angstgegner. Bij Middelstum waren gelukkig weer enige spelers terug van hun blessures waarmee de ploeg in de vorige ontmoeting te maken had. Doelman Yoran Mus, vorige week nog de uitblinker in het duel tegen Be Quick 1887, ontbrak nog vanwege een kwetsuur aan zijn pink. Derhalve stond good old Alwin Zwerver (37) deze middag onder de lat bij de blauwhemden. De wedstrijd begon een half uur later omdat scheidrechter Magermans uit Sappemeer om onbekende reden niet kwam opdagen. Na overleg met beide ploegen en de KNVB werd de wedstrijd door scheidsrechter Swijghuizen overgenomen. De leidsman floot een prima duel.

02102016middelstum-vvs-3

Al vroeg in de wedstrijd kwam de equipe van trainer Raymond Scholtens aan de leiding. Topscoorder bij Middelstum Gerard Bronsema scoorde al na 6 minuten de openingstreffer voor de thuisploeg, alweer zijn 8e doelpunt in dit prille seizoen 1-0. Het beloofde een mooie middag te worden op het sportpark van Middelstum. Middelstum was in alle opzichten de bovenliggende ploeg voor de theepauze. Helaas werden de vele kansen die men kreeg niet verzilverd. De blauwhemden hadden na een kwartier al met 3-0 voor moeten staan tegen een onthutsend zwak VVS dat duidelijk een moeilijk seizoen tegemoet gaat in deze klasse. Met een magere 1-0 werd de rust bereikt.

Ook na de hervatting was er maar één ploeg die de lakens uitdeelde binnen de lijnen en dat was Middelstum. Waar iedereen verwachte dat er een grote uitslag neer gezet zou worden pakte dit heel anders uit. Verkeerde keuze werden door de voorwaartsen bij Middelstum genomen in de afronding waardoor het tot het laatst onnodig spannend bleef omdat VVS voelde dat er misschien wel iets te halen viel in de slotminuten van dit duel, een tegentreffer bleef gelukkig uit. Doelman Nick Koetje van VVS hield soms op miraculeuze wijze zijn doel schoon en was daarmee de beste man aan de zijde bij de bezoekers. Na ruim negentig minuten klonk het eindsignaal van scheidsrechter Swijghuizen en kon Middelstum weer 3 punten toe voegen aan het totaal.

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Middelstum – VVS Oostwold 1-0 (1-0): 6; Bronsema 1-0

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl | Foto’s: Jaap van der Laan