Ook in het laatste thuisduel van dit seizoen kon Middelstum niet imponeren. Op veld 2 van de plaatselijke trots werd zaterdagmiddag opnieuw een nederlaag geleden. Onstwedder Boys was met 1-2 te sterk voor de mannen van Raymond Scholtens, die na afloop zeker niet tevreden was met het vertoonde spel van zijn ploeg.

Voor beide ploegen stond er zaterdag niets meer op het spel. Middelstum was inmiddels veilig door de resultaten van een week eerder. Voor de bezoekers was er nog een minimale kans op een vervangende periode, maar dan moest alles wel heel erg mee zitten. Het eerste halfuur van de wedstrijd waren beide ploegen nog aan elkaar gewaagd. Middelstum kwam na 16 minuten op voorsprong door een doelpunt van Gerard Bronsema die een schot in de rebound van Anna Vaatstra in de korte hoek net buiten het 16 metergebied naast doelman Koudstaal tegen de touwen zag belanden 1-0. Verder gebeurde er grote delen van het eerste halfuur bijna niets. Beide ploegen speelden slordig en leden veel balverlies. Na een half uur wedstrijd had Middelstum zomaar op een 2-0 voorsprong kunnen komen toen de mee opgekomen Martijn Poort zijn inzet op het ijzerwerk naast doelman Koudstaal zag belanden. Na deze kans leek de lamp uit te zijn gegaan bij de thuisploeg en werden de bezoekers sterker en sterker. Er werd nog wel met een 1-0 voorsprong gerust maar men kon er op wachten dat deze voorsprong niet lang stand zou gaan houden na de theepauze.

Vroege gelijkmaker
Na de rust kwamen de bezoekers uit Onstwedde beter en beter in hun spel. Middelstum gaf de bezoekers teveel ruimte waardoor de druk op het doel van Youran Mus toe begon te nemen. Na een kleine 8 minuten gespeeld te hebben kwam de verdiende gelijkmaker op het scorebord voor de ploeg uit Oost Groningen. Met een mooie passeerbeweging zette Gerwin de Wijk zich helemaal vrij voor het doel van Mus en scoorde beheerst de 1-1. Middelstum kon zich maar niet onder de druk vandaan spelen gedurende de hele tweede helft. Het was dan ook niet zo raar dat na een belegering op het doel van Middelstum de verdiende voorsprong vlak voor tijd alsnog in het voordeel van de bezoekers werd beslist. Invaller Germen Veldhuis tekende namens de Boys uit Onstwedde in de 85e minuut voor de 1-2. Een voorsprong die hierna niet meer in gevaar kwam.

Middelstum had na 90 minuten niet gebracht waarop gehoopt was bij het thuispubliek. De nederlaag die men opliep vandaag was terecht op basis van de hele wedstrijd. Komende zaterdag sluiten de blauwhemden de competitie af in Roodeschool tegen Corenos.

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Middelstum – Ontswedder Boys 2-1 (1-0): 1-0 Bronsema (16); 1-1 de Wijk (53); 1-2 Veldhuis (85)

Bron: Sportredactie Middelstum-info (7 mei 2017) – Jaap van der Laan