De plaatselijke voetbaltrots uit Middelstum is sinds gistermiddag trotse koploper van de 4e klasse C geworden. Door de winst op DVC Appingedam met 1-0 staan de blauwhemden bovenaan. We moeten ver in de tijd terug graven waarin Middelstum ooit bovenaan stond in de competitie (volgens onze gegevens al ruim 15 jaar geleden).

Door de coronamaatregelen die weer aangescherpt zijn mochten er geen toeschouwers bij de wedstrijd aanwezig zijn. Voor onze sportredactie toch wel een uitdaging om u te kunnen voorzien van tekst en foto’s. Gelukkig wilde Jeroen van Zalm (elftal begeleider) ons de helpende hand bieden en kunnen we toch nog iets op papier zetten en foto’s laten zien.

Middelstum wou de goede reeks van de laatste weken ook gistermiddag graag voortzetten. Tegen laagvlieger DVC uit Appingedam wilden de blauwhemden de volle buit binnen gaan halen om zodoende mee te kunnen blijven doen in de kop van de 4e klasse. In de 17e minuut kwam thuisploeg Middelstum aan de leiding door een schitterend genomen vrije trap van Xander Anema die de bal onhoudbaar in de kruising joeg achter de DVC doelman 1-0. De treffer zou na later blijken de enigste van de middag te worden.

Vlak voor de theepauze moest Nick Verkerk onder de lat plaatsnemen omdat Damon Medema, na hard doorgaan van één van de spitsen van DVC, zich moest laten vervangen. Met een kleine voorsprong werd er gerust. Na de theepauze werd het spel er niet beter op van beide kanten. Een kwartier voor tijd waren de tussenstanden op de andere velden niet ongunstig voor Middelstum en leek het er op dat de ploeg van Meinardi weleens aan kop zou kunnen komen, iets wat later ook zo zou zijn.

Een mooie zaterdagmiddag voor de plaatselijke voetbalvereniging die ook de reserves zagen winnen. Komende zaterdag gaat Middelstum op bezoek bij vv Niekerk. We hopen dat we u ook hiervan verslag kunnen doen aangezien de maatregelen vanwege het coronavirus in ieder geval tot 4 december gaan duren.

Middelstum – DVC Appingedam 1-0 (1-0): 1-0 Anema (17); Gele kaarten Moeken, Anema en Douma (Middelstum)

Bron & foto’s/video: Jeroen van Zalm (21 november 2021)