Middelstum heeft zaterdag in de wedstrijd tegen hekkensluiter SC Scheemda belangrijke punten verspeeld. Won de ploeg van Jan Jaap Zijlstra het inhaalduel op dinsdagavond nog vrij simpel met 6-0, zaterdag waren de rollen omgedraaid en won de ploeg van oud Middelstum trainer Bert de Vries met 2-1. Hoe duur dit puntverlies Middelstum kan komen te staan zal binnenkort blijken.

Door het onverwachte terugtrekken van Harkstede per direct uit de competitie gaat de stand in de 4e klasse C namelijk helemaal op zijn kop. Na alle waarschijnlijkheid zullen alle uitslagen tegen Harkstede geschrapt gaan worden, waardoor Middelstum 4 punten van haar totaal zal gaan verliezen. Ook in doelsaldo moet de ploeg van Zijlstra hierdoor behoorlijk inleveren. Dit is uiteraard ook het geval voor de andere ploegen onderin deze klasse.

Natuurlijk hoeft er niets aan de hand te zijn voor de blauwhemden als het de beide komende wedstrijden (thuis tegen Westerlee en De Fivel) de nodige punten bij elkaar speelt. Mocht dit echter niet het geval zijn dan wordt het opnieuw zeer spannend voor de equipe van Zijlstra in de laatste wedstrijden.

Komende zaterdag speelt Middelstum thuis tegen Westerlee. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportpark in Middelstum. Alle support is uiteraard van harte welkom.

SC Scheemda-Middelstum 2-1 (1-0): 20. Haaijer 1-0, 60. Stoppels 2-0, 70. Bronsema 2-1.

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl