Slechts 2 punten wist Middelstum in 2017 bijeen te spelen. Uit 6 competitiewedstrijden na de winterpauze wist Middelstum slechts 2 keer gelijk te spelen (SJS en de Heracliden uit). Zaterdagmiddag lukte het wederom niet en moesten de blauwhemden opnieuw na 90 minuten teleurgesteld het veld verlaten na de 1-3 nederlaag tegen GEO uit Garmerwolde.

Op een bar slecht hoofdveld in Middelstum, waar goed voetbal bijna onmogelijk is, namen de bezoekers uit Garmerwolde in de openingsfase van deze wedstrijd het heft in handen. Na 10 minuten had het zomaar 0-2 kunnen staan. Eerst was het Bart van der Tuuk die na goed doorgaan zijn inzet boven op de deklat zag terechtkomen. Niet veel later kopte Alex Sarfo in vrije positie naast het doel van Youran Mus. Het eerste gevaarlijke moment van Middelstum ontstond na een corner in de 14e minuut. Waar de bezoekers faalden in de afwerking was het bij de thuisploeg wel gelijk raak. De corner van Joris Visser werd in de doelmond bij GEO niet goed verwerkt waardoor Thijs Hoekzema de bal achter doelman Heslinga tegen de touwen kon werken 1-0. Nadat Middelstum aan de leiding was gekomen begon de ploeg van Raymond Scholtens beter in haar spel te komen. Chiel Hoeksema testte na een halfuur opnieuw doelman Heslinga. Met een hard schot van net buiten de 16 moest de GEO doelman tot het uiterste gaan om de bal met de vingertoppen over zijn doel te werken. Tot aan de theepauze gebeurde er verder weinig voor beide doelen.

Na de hervatting had Middelstum zich in de 50e minuut al in veilige haven kunnen schieten. Thijs Hoekzema kreeg de bal vanaf de rechtervleugel aangespeeld in het 16 metergebied. Hoekzema probeerde met een mooi hakje de bal achter doelman Heslinga in het doel te werken maar zag tot zijn ontsteltenis dat hij de bal net te weinig vaart had gegeven waardoor de bal nog net voor de doellijn kon worden weggehaald. Hierna bleef Middelstum het wel proberen maar tot echt gevaarlijke momenten kwam men niet. In de 65e minuut moest doelman Youran Mus van Middelstum aan de bak om zijn ploeg te behoeden voor de gelijkmaker. Op een inzet van Bart van der Tuuk wist Mus met een prima redding de gelijkmaker te voorkomen. Een kwartier voor tijd kwam GEO onverwachts nog terug in de wedstrijd. Met een hard schot van grote afstand verschalkte Kasper Teunis doelman Mus en kwam de gelijkmaker alsnog op het scorebord 1-1. Amper 5 minuten later namen de bezoekers uit Garmerwolde de leiding in de wedstrijd. Opnieuw was het een afstandsschot, nu van invaller Andre Aukes welke doelman Mus via zijn eigen rug in het doel zag belanden 1-2. In de 85e minuut kreeg Middelstum dat meer begon aan te dringen de definitieve nekslag. De bal werd op het middenveld opgepikt door Andre Aukes die opnieuw met lob doelman Mus opnieuw te verschalken maar de bal plofte neer bij de 2e paal waar Bart van der Tuuk het laatste zette gaf 1-3.

De teleurstelling was groot bij de thuisploeg dat het wederom de eerste driepunter van 2017 niet wist te behalen. Lange tijd zag het er naar uit dat het kwartje vandaag de kant van Middelstum zou gaan opvallen. Maar helaas mocht het ook deze keer niet zo zijn.

Zaterdag wacht de belangrijke uitwedstrijd bij hekkensluiter VVS uit Oostwold. Wie weet gaat deze wedstijd voor de ommekeer zorgen voor Middelstum. De eerstvolgende thuiswedstrijd is op zaterdag 22 april, dan komt gemeentegenoot De Fivel uit Zeerijp op bezoek op het Middelstumer Sportpark.

Middelstum – GEO 1-3 (1-0): 1-0 Thijs Hoekzema (14); 1-1 Kasper Teunis (75); 1-2 Andre Aukes (80); 1-3 Bart van der Tuuk (85)

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl