Een nieuw hoofdveld en een prachtig elektronisch scorebord bij de seizoensopening van de plaatselijke voetbaltrots zaterdagmiddag op het sportpark van Middelstum. Het kon allemaal niet op voor de voetbalvereniging Middelstum. Nadat men jaren heeft moeten spelen op één van de slechtste velden van de gemeente is het nu genieten geblazen op het prachtige sportcomplex aan de Coendersweg.

Middelstum kreeg op de eerste competitiedag bezoek van streekgenoot De Fivel uit Zeerijp. De Riepsters waren zeker niet naar Middelstum gekomen om aan het feestje mee te werken van de thuisploeg. In de eerste 20 minuten van de wedstrijd werd duidelijk dat de mannen in het oranje vol voor de winst speelden. Kansen kreeg de ploeg van Simon Schuil voldoende om de score te openen, maar keer op keer verzuimden zijn mannen om de geboden kansen te verzilveren. Middelstum kon er maar weinig tegen over stellen voor de theepauze, kansen kreeg de thuisploeg maar amper tot aan de rust. Ondanks het veldoverwicht van de bezoekers werd de rust bereikt met een 0-0 stand op het “nieuwe” scorebord.

Openingstreffer
Wat de bezoekers uit Zeerijp voor de rust nalieten deed men na de theepauze wel, en dat was scoren. Vanaf de linker vleugel kwam de bal bij Emiel Bos. Zijn schot werd nog geblokkeerd door één van de verdedigers bij Middelstum waarna de bal vervolgens voor de voeten kwam van Niels Ronde. Met een mooie actie draaide deze zich vervolgens vrij om zijn tegenstander heen en haalde hard uit. Het schot verdween, achter de tot dan toe prima spelende sluitpost Youran Mus, tegen de touwen waardoor de bezoekers verdiend op voorsprong kwamen 0-1.

Gouden wissel
Dat trainer Raymond Scholtens iets moest gaan forceren om de wedstrijd te laten kantelen was wel duidelijk. Met het inbrengen van Thomas Eek werd dit voor Middelstum gelukkig ook gerealiseerd. Eek die nog maar amper binnen de lijnen was gebracht voor Gerard Bronsema bracht de thuisploeg, zei het wat gelukkig, op gelijke hoogte. Uit een vrije trap van aanvoerder Anne Vaatstra stond Eek precies op de goede plek in het zestienmeter gebied om de bal een dusdanig een draai met het lichaam mee te geven zodat doelman Kruizinga kansloos was en de bal uit het mocht gaan halen 1-1. Een kleine 10 minuten later was het opnieuw raak voor Middelstum. Uit een corner van Anne Vaatstra sprong Thomas Eek boven alles en iedereen uit. Met een harde kopbal gaf hij Kruizinga onder de lat bij de Riepsters opnieuw het nakijken 2-1. De Fivel probeerde middels een slotoffensief tegen 10 man van Middelstum (nadat Benjamin Lochtenberg na zijn 2e gele kaart kon vertrekken) nog de gelijkmaker de forceren maar slaagde niet in deze missie waardoor Middelstum na ruim 90 minuten haar eerste 3 punten van het seizoen mocht gaan noteren.

Middelstum mocht zeker niet klagen met deze driepunter aangezien De Fivel op basis van de wedstrijd zeker een punt had verdiend. Komende zaterdag gaat Middelstum op bezoek bij SJS uit Stadskanaal.

Middelstum – De Fivel 2-1 (0-0): 0-1 Ronde; 1-1 Eek; 2-1 Eek

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info.nl | Foto’s: Jaap van der Laan