De hoofdmacht van de plaatselijke voetbaltrots uit Middelstum heeft zaterdag prima zaken gedaan in de strijd onderin de 4e klasse D. Op eigen terrein werd gemeentegenoot De Fivel uit Zeerijp met een 1-0 nederlaag huiswaarts gestuurd. Ondanks de overwinning is de ploeg van Frank Konneman nog niet zeker van klassebehoud, het verschil onderin is dermate klein dat waarschijnlijk op de laatste competitie de beslissingen gaan vallen wie er nog moet strijden in de nacompetitie.

Middelstum speelde met name voor de theepauze een prima pot voetbal. De bezoekers kwamen er in het eerste bedrijf nauwelijks aan te pas. toch duurde het tot aan de 38e minuut alvorens de thuisploeg op voorsprong kwam. Met een mooie boogbal verschalkte Mateo Milkovic de te ver voor zijn doel staande sluitpost uit Zeerijp 1-0. Ondanks de mogelijkheden die er waren was de marge bij rust nog maar klein.

Na de theepauze was het spelbeeld anders. De bezoekers uit Zeerijp probeerden er van alles aan om de opgelopen achterstand ongedaan te maken. Echt gevaarlijk werd de ploeg uit Zeerijp niet waardoor Middelstum goed op de been bleef. Middelstum had in de tegenstoot halverwege de 2e helft de score kunnen verdubbelen. Gerard Bronsema ging over de rechterflank goed door en legede de bal op maat terug op Mateo Milkovic. Milkovic had het vizier niet scherp genoeg staan waardoor deze prima kans niet verzilverd werd. De bezoekers bleven tot de laatste minuut strijden voor een beter resultaat maar creëerden nauwelijks iets. Na ruim 90 minuten was de strijd gestreden en mocht Middelstum de 3 punten toevoegen aan het totaal. Zaterdag gaat Middelstum op bezoek bij HS’88 uit Hoogezand. Een week later volgt op de slotdag van de competitie de wedstrijd thuis tegen Corenos uit Roodeschool.

Middelstum – De Fivel 1-0 (1-0): 1-0 Milkovic (68)Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl