Na 12 september had Middelstum (dat de competitie zo goed was begonnen) niet meer weten te winnen. Toen versloeg het op eigen terrein Onstwedder Boys met 3-0. De ploeg stond eventjes bovenaan in de 4e klasse C op dat moment. Hierna ging het hard bergafwaarts met de blauwhemden die daarna slechts 2 punten haalden uit 6 duels. Winst was in de ontmoeting tegen promovendus Niekerk dan ook hard nodig gezien de stand op de ranglijst.

08112015Middelstum-Niekerk-1

Toch leek het er in de beginfase in het treffen met Niekerk wederom op dat de blauwhemden een lastige middag zouden krijgen tegen de fysiek sterke ploeg uit het Westerkwartier. Na amper 3 minuten wedstrijd mocht doelman Joran Mus de bal voor de eerste keer uit het net achter hem halen. Verdedigend zag het er niet al te best uit bij Middelstum waardoor de gasten al vroeg in deze ontmoeting aan de leiding kwamen door een treffer van Jasper Siepelinga 0-1. Na een kwartier spelen kwam de thuisploeg op gelijke hoogte. Uit een vrije trap scoorde Gerard Bronsema namens de thuisploeg de 1-1. Middelstum raakte wat meer gewend aan het fysieke spel van de gasten uit Niekerk en deden er een schepje bovenop. Toch kwamen de bezoekers na een klein half uur spelen opnieuw op voorsprong. Deze keer was het Edwin Zwier die doelman Mus voor de tweede keer het nakijken gaf 1-2. Na de tweede treffer kreeg de thuisploeg een aantal kansjes. Het duurde echter tot aan de 37e minuut alvorens Middelstum de gelijkmaker op het scorebord kon laten plaatsen, Ivan Milkovic nam de treffer voor zijn rekening en bracht de stand weer gelijk 2-2. Met deze stand brak de rust aan.

08112015Middelstum-Niekerk-2

Na de theepauze had thuisploeg Middelstum de wind die schuin over het veld stond wat meer mee. Het leverde offensief veel voordeel op voor de blauwhemden. Middelstum hield de druk er flink op waardoor de bezoekers steeds meer achteruit werden gedreven op eigen helft. Middelstum kreeg al vroeg na de theepauze een paar mogelijkheden. Het duurde tot aan de 53e minuut alvorens de equipe van Zijlstra voor het eerst deze middag aan de leiding zou komen. Gerard Bronsema was voor de 2e keer deze middag trefzeker en scoorde de 3-2 in het voordeel van de thuisploeg. In de 75e minuut leek de wedstrijd te zijn gespeeld op het sportpark van Middelstum. Uit een vrije trap scoorde Gerard Bronsema namelijk de 4-2 voor de blauwhemden. Toch werd het nog even billenknijpen voor de thuisploeg en haar publiek toen vlak voor tijd in de 87e minuut Jasper Siepelinga zijn tweede treffer van de middag namens vv Niekerk liet aantekenen 4-3. Amper een minuut later hielp Jelmer Kijf Middelstum echter aan de definitieve winst door de bal uit een voorzet vanaf de rechterflank achter zijn eigen doelman te koppen en daarmee de eindstand op 5-3 bepaalde.

Middelstum stijgt door de winst weer een aantal plaatjes op de ranglijst en is nu terug te vinden op plaats 9. Komende zaterdag gaat de equipe van Zijlstra op bezoek bij nummer drie op de ranglijst SGV uit Schildwolde. Op 28 november spelen de blauwhemden weer thuis dan is VVS uit Oostwold de tegenstander.

Middelstum-Niekerk 5-3 (2-2): 3. Jasper Siepelinga 0-1, 15. Bronsema 1-1, 27. Edwin Zwier 1-2, 37. Milkovic 2-2, 53. Bronsema 3-2, 75. Bronsema 4-2, 87. Jasper Siepelinga 4-3, 88. Jelmer Kijf 5-3 (e.d.)

Bron: Middelstum-info | Foto’s: Jaap van der Laan