Voor de laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2017-2018 ging Middelstum op bezoek in Garmerwolde waar het de degens kruiste met GEO. Een moeizaam seizoen werd afgesloten met een mooie overwinning van 0-5. De uitslag was totaal niet geflatteerd en het had zelfs met dubbele cijfers kunnen worden afgesloten als men wat koelbloediger was geweest in de afwerking.

GEO begon zaterdag zwaargehavend aan de wedstrijd zelfs hun hoofdtrainer was niet bij deze wedstrijd aanwezig. Hij was een mogelijke tegenstander aan het bestuderen voor de nacompetitie waarin GEO gaat uitkomen. Vandaag ook de laatste wedstrijd van hoofdtrainer Raymond Scholtens die uiteraard met een mooi resultaat afscheid wilde nemen bij de blauwhemden. In de selectie maar liefst 7 A junioren, waarvan er 5 aan de wedstrijd begonnen.

Het was Middelstum welke vanaf de aftrap de wedstrijd domineerde en hun wil oplegde aan de gastheren uit Garmerwolde. De 0-1 viel al na een klein kwartier en werd door A-junior Dennis Verkerk op schitterende wijze binnen geschoten. Amper 5 minuten later was het Kristian Boelema die de 0-2 inprikte. Bij vlagen werd GEO helemaal zoek gespeeld door de soepel combinerende ploeg van Middelstum. In de 34e minuut was het wederom Dennis Verkerk die de 0-3 liet aantekenen. Een kwartier voor de pauze werd Mateo Milkovic gewisseld wegens een blessure. Thomas Visser nam zijn plaats over binnen de lijnen. De ruststand was 0-3.

In de rust werd Anne Vaatstra gewisseld voor debutant Martijn Dijkema en keeper Jeroen Smit werd gewisseld voor Mark Kramer, ook hij maakte zijn eerste minuten in de hoofdmacht bij Middelstum vandaag. Na de rust zag je dat GEO het allemaal wel geloofde. Middelstum nam wat gas terug en controleerde de wedstrijd. Immers de warmte was de grootste tegenstander deze middag. Het duurde een tijdje maar plots was daar Gerard Bronsema welke in minuut 76 en 88 de 0-4 en de 0-5 maakte. Leuk detail is dat deze 2 doelpunten hem topscorer maakte van de gemeente Loppersum. Na 90 minuten gaf de scheidrechter aan dat de tijd er op zat, en het seizoen 2017-2018 afgelopen is.

Middelstum eindigde op een keurige 8e plaats op de ranglijst iets waar men gezien de eerste competitiehelft (slechts 6 punten) meer dan tevreden over kan zijn. Komend seizoen worden er een groot aantal A-junioren toegevoegd aan de selectie van de hoofdmacht van Middelstum. Tevens komen er oudgedienden terug. Frank Konneman neemt het stokje als trainer over van Raymond Scholtens die aan de slag gaat bij VVSV 09 uit Ulrum. We wensen Raymond veel succes bij zijn nieuwe ploeg.

De zomerstop is nu aangebroken en iedereen gaat straks genieten van een heerlijke vakantie. Komend seizoen hopen wij u weer op de hoogte te houden van het wel en wee van de blauwe brigade uit Middelstum. Wie weet tot dan.

GEO – Middelstum 0-5 (0-3): 0-1 Verkerk (14); 0-2 Boelema (21); 0-3 Verkerk (34); 0-4 Bronsema (76); 0-5 Bronsema (88)