Het vlaggenschip van de voetbalvereniging Middelstum heeft in haar 4e duel van de competitie overtuigend gewonnen uit bij OKVC in Oldehove. Al voor de theepauze waren de blauwhemden bijna zeker van de winst. OKVC kon een hard werkend en goed combinerend Middelstum maar amper bijhouden met het tempo dat werd gespeeld door de ploeg van Jelmer Meinardi. Dat het bij rust slechts 1-3 stond voor de bezoekers mag een groot wonder worden genoemd.

Middelstum begon fel en agressief aan de ontmoeting zaterdagmiddag tegen hekkensluiter OKVC. Het initatief lag van meet af aan bij de ploeg van Jelmer Meinardi. Het resulteerde al in de beginfase tot veel kansen voor de ploeg in het blauw. OKVC mocht van geluk spreken dat het vizier bij de bezoekers uit Middelstum in het begin van de wedstrijd nog niet op scherp stond. Toch kwam de 0-1 al in de 6e minuut op het scorebord. Een prachtige aanval werd prima afgerond door Mateo Milkovic die de OKVC doelman kansloos liet op zijn inzet 0-1. Binnen het eerste kwartier verdubbelde Aijolt Douma de score en stonden de bezoekers voor met 0-2. Hierna grossieerden de bezoekers uit Middelstum vele kansen, de ene aanval was nog mooier dan de andere maar verzuimde men de score verder op te voeren. Op slag van rust scoorde OKVC de aansluitingstreffer 1-2 en leek Middelstum met een marge van slechts 1 doelpunt de kleedkamer op te gaan zoeken. Maar in de blessuretijd voor de rust bracht Wessel Oosterhoff met werkelijk een schitterende treffer (bal strak in de kruising) alsnog de marge op 2 doelpunten verschil.

Rommelig
Na de theepauze was het niveau niet zo goed als voor de rust. Desondanks had Middelstum weinig te duchten van een zwak opererende thuisploeg. Uiteindelijk scoorden de bezoekers nog 2 keer. Na een kwartier in de tweede helft werd de marge door Rutger Schuiling naar 3 getild 1-4. Het slotakkoord was vlak voor tijd opnieuw voor Mateo Milkovic die namens Middelstum de eindstand op 1-5 bepaalde. Het jubilerende OKVC (bestaat dit jaar 100 jaar) had zich wellicht meer voorgesteld in de ontmoeting tegen Middelstum maar bleek de gehele wedstrijd duidelijk een maatje te klein te zijn.

Door de overwinning klimt Middelstum opnieuw naar de 3e plaats op de ranglijst met 8 punten uit 4 duels. Komende zaterdag speelt Middelstum thuis tegen Poolster uit Spijk. De wedstrijd begint op het sportpark van Middelstum om 14.30 uur support is uiteraard van harte welkom.

OKVC – Middelstum 1-5 (1-3): 0-1 Milkovic (6); 0-2 Douma (12); 1-2 Onbekende speler (45); 1-3 Wessel Oosterhoff (45+); 1-4 Schuiling (62); 1-5 Milkovic (90)

Bron: Sportredactie Middelstum-info (24 oktober 2021) foto’s Jaap van der Laan