Middelstum heeft dinsdagavond de doordeweekse inhaalwedstrijd tegen SC Scheemda zoals vooraf werd verwacht gewonnen. Het betekende alweer de 4e winst op rij voor de ploeg van Jan Jaap Zijlstra. Komende zaterdag ontmoeten beide ploegen elkaar weer maar dan in Scheemda.

Middelstum dicteerde net als in de ontmoeting tegen Harkstede ook de wedstrijd tegen SC Scheemda. Al in de 4e minuut had de thuisploeg aan de leiding kunnen gaan ware het niet dat de kopbal van Wessel Oosterhof op deklat boven de doelman van Scheemda terecht kwam. In de 10e minuut kwam de thuisploeg dan wel aan de leiding. Uit een schitterende voorzet vanaf de rechterflank van Gerard Bronsema schiet Ivan Milcovic de bal tegen de touwen 1-0. Een mooie opsteker voor de ploeg van Zijlstra om zo vroeg al op voorsprong te komen in deze wedstrijd. De bezoekers uit Scheemda kregen in de 15e minuut de kans op weer op gelijke hoogte te komen. In een één op één situatie redde doelman Yoran Mus echter uitstekend waardoor de voorsprong gehandhaafd bleef. In de 20e minuut neemt Michel de Graaf een corner die in eerste instantie wordt afgeslagen. De bal komt echter weer terecht bij de Graaf die een voorzet geeft waarna de bal via een verdediger van Scheemda in het doel belandt (2-0).

In de 37e minuut Thijs Hoekzema een corner, bal wordt wederom beroerd door een speler van Scheemda. Wederom belandt de bal voor de 2e keer deze avond in eigen doel 3-0. Vlak voor de rust 43e minuut nog een grote kans voor Ivan Milcovic na een voorzet van Thijs Hoekzema. Milcovic schiet de bal echter hoog over waardoor er met een 3-0 voorsprong wordt gerust door beide ploegen.

Weinig tempo
In de 2e helft kabbelt de wedstrijd wat voort. Er zit maar weinig tempo meer in de wedstrijd. Middelstum krijgt ook na de theepauze nog groot aantal kansen om het verschil groter te maken. Michel de Graaf scoort uit de draai binnen de 16 de 4-0 in de 60e minuut. Maar het mooiste doelpunt van de avond kwam in de 75e minuut op naam van Thomas Eek. Hij neemt een voorzet vanaf rechts op de borst aan, tikt de bal handig over de verdediger en volleerd de bal hoog in de hoek 5-0.Het slotakkoord van deze avond wedstrijd is voor Gerard Bronsema die met een droge schuiver in de verre hoek in de 85e minuut de 6-0 achter de Scheemder doelman legt. Zoals al eerder gezegd, de score had nog veel hoger uit kunnen vallen. Ivan Milcovic en Thomas Eek wisten nog enkele grote kansen om zeep te helpen. Scheemda kwam in de 2e helft nog 1 keer één op één met Yoran Mus maar tot scoren kwamen de bezoekers uit Oost-Groningen niet.

Al met al een dik verdiende overwinning voor Middelstum, dat komende zaterdag haar puntentotaal op 32 kan brengen als men opnieuw de degens gaat kruisen met SC Scheemda. Middelstum is door de winst in deze wedstrijd ook VVS uit Oostwold op de ranglijst gepasseerd en staat momenteel op de 9e positie op de ranglijst.

Middelstum-SC Scheemda 6-0 (3-0): 10 Milcovic 1-0; 20 eigen doelpunt 2-0; 37 eigen doelpunt 3-0; 60 de Graaf 4-0; 75 Eek 5-0; 85 Bronsema 6-0.

Bron & foto: Sportredactie Middelstum-info (21 april 2016)