Drie stevige stormen in een week tijd en een flinke bak water. Voor de bedenker van de term ‘voorjaarsvakantie’ misschien nog eens een overweging waard, alhoewel de sneeuwklokjes en narcissen hun kop voorzichtig boven het maaiveld steken. Ondanks het slechte weer werd er in de afgelopen weken gewoon gevoetbald, een teken dat onze velden er goed bij liggen. Een goed moment ook voor de nieuwsbrief, met het laatste nieuws, een vooruitblik op de komende periode en een update vanuit het bestuur:

De goede prestaties van het eerste elftal laten zien dat de nieuwe trainer, Jelmer Meinardi, zijn draai goed heeft gevonden bij de club. Alle reden voor het bestuur om zijn contract met een jaar te verlengen. Jelmer, gefeliciteerd en bedankt voor al je positieve inspanningen voor onze club! In het kielzog van Jelmer wordt ook het contract met de trainer van het tweede elftal, Michel de Graaf, met een jaar verlengd. Ook het tweede presteert dit jaar opvallend goed. Mooi is ook dat alle stafleden van het 1e en 2e zeer enthousiast zijn over de huidige ontwikkelingen en er allemaal nog weer met veel plezier een jaar aan vast knopen.

Ook de vele vrijwilligers hebben zich de afgelopen tijd weer van hun beste kant laten zien. Zo was het dankzij de ‘corona-brigade’ mogelijk om spelers en toeschouwers op een veilige manier welkom te heten op het sportpark, zodat er toch gevoetbald kon worden. En in de rustige periode kreeg de kantine een complete make-over, inclusief sauswerk, schilderwerk, zonwering en nieuwe luxaflex. Ook de keuken kreeg een grondige opruim- en schoonmaakbeurt en staat weer te blinken in de prille voorjaarszon. Een prachtig visitekaartje. Dank voor iedereen die zich hiervoor heeft ingezet! Op de achtergrond is men nog volop bezig om onze energiehuishouding (eindelijk) onder controle te krijgen.

Met het voorjaar in aantocht is het ook een mooi moment om het toptalentenprogramma van VV Middelstum eens onder de aandacht te brengen: het kaboutervoetbal. Onder de enthousiaste begeleiding van Merijn en Guusje Schollema krijgen de jongste kinderen van 4 – 6 jaar de gelegenheid om kennis te maken met het voetbal en onze club. De training is elke woensdag van 17.15 – 18.00 uur in de zaal van de Hippolytushal. Nieuwe leden zijn dus van harte welkom. Neem voor meer informatie gerust contact op met Merijn Schollema, 06-23345366.

Ook voor voetballers die het talentenprogramma reeds hebben afgerond en aan het einde van hun carrière nog behoefte hebben om een balletje te trappen zit er iets in het vat: er is een enquête uitgezet door enige studenten van de Hanzehogeschool met vragen over de belangstelling voor ‘walking-football’. Over de bevindingen is een rapport geschreven waar we u in de volgende nieuwsbrief meer over zullen vertellen! Daarbij wordt momenteel sowieso achter de schermen hard gewerkt aan een nieuwe jeugdstructuur waarbij meer sterke schouders voor het fundament gaan zorgen onder onze club. Wanneer daarover het definitieve ei gelegd is, informeren wij u natuurlijk graag. U leest het al, de VV Middelstum moet nog meer een club worden waar jong én oud zich thuis gaan voelen en sportief gezien lekker bezig kunnen zijn en blijven.

Tot slot, het oude normaal lijkt steeds verder terug te keren met als gevolg dat tijdens de eerste twee weekenden in april als vanouds het Sunsationgeweld losbarst. Voor Middelstum en omstreken natuurlijk een enorme boost. Wij als VV Middelstum hebben de eer om tijdens deze feestavonden enige muntenverkopers te leveren. De eerste (bestuurs)leden hebben zich inmiddels aangemeld maar we kunnen zeker nog extra handjes gebruiken. Je krijgt er vanuit een ander blikveld een geweldige avond voor terug als vrijwilliger met na afloop natuurlijk een unieke nazit inclusief de nodige hapjes en drankjes! Lijkt dit je wat toe? Geef je dan op als vrijwilliger via het volgende mailadres: secretaris@vvmiddelstum.nl.