De ballen liggen in het ballenhok, de grasvelden herstellen onder een laagje kunstmest van een seizoen intensief gebruik. Het seizoen 2021 – 2022 is ten einde, wat op zaterdag 25 juni werd gevierd tijdens de jaarlijkse slotdag. We kunnen als bestuur terugkijken op een prachtig seizoen. De A-junioren sleepten de kampioenstitel (link invoegen) in de wacht, na een bloedstollende ontknoping in het voetbalstadion van Helpman. De kampioensbeker werd in het bijzijn van ruim 100 VV-toeschouwers in de wacht gesleept en het aansluitende feest werd uitbundig gevierd, tot in de kleine uurtjes toe. Ook JO-10 werd kampioen van de 3e fase. De nacompetitie leverde voor het eerste elftal helaas geen promotie op, maar desondanks kan de equipe met grote tevredenheid terugkijken op een succesvol seizoen.

Natuurlijk gebeurde er meer binnen onze gelederen. We zijn als bestuur bijvoorbeeld bezig om een vertrouwenspersoon aan te stellen. Er was een kandidaat op het oog, helaas bleek deze uiteindelijk niet beschikbaar. Ondertussen zoeken we naar een geschikte andere kandidaat of kandidate. Ondertussen wordt ook gewerkt aan het opstellen van een nieuwe jeugdstructuur, hierover in een volgende nieuwsbrief meer. Helaas blijkt er voorlopig te weinig animo om een team voor Walking Football op te zetten. In totaal hadden zich zes belangstellenden gemeld om mee te doen. Hopelijk komt hier in de toekomst nog meer belangstelling voor.

In het komende seizoen hebben we besloten om weer vier seniorenteams de wei in te sturen. Dat doen we in de wetenschap dat er op zaterdag regelmatig te weinig spelers beschikbaar zijn om een wedstrijd te spelen. We roepen het komende seizoen dus alle spelers op om beschikbaar te zijn voor het team, zodat alle wedstrijden gespeeld kunnen worden.

Inmiddels is er voor de jeugd een keeperstrainer aangesteld. Maar daarmee zijn we er nog lang niet. Sowieso zijn we als (jeugd)bestuur nog volop op zoek naar jeugdtrainers en begeleiders voor het nieuwe seizoen. Heb je interesse in één van de vacatures? Meld je dan bij iemand van de jeugdcommissie.

Ondertussen wordt er door de jeugdcommissie druk gewerkt aan de nieuwe jeugdstructuur. Het doel van de commissie is om aan het begin van seizoen 2022/2023 de eerste zaken goed op papier te hebben. De commissie kan alvast wel een tweetal mooie mededelingen doen, waar we als club heel blij mee zijn:

Vanaf komend seizoen hebben we een keeperstrainer weten vast te leggen. Jan Noordhuis zal met ingang van komend seizoen alle keepers van de gehele jeugd gaan trainen. Jan is woonachtig in Winsum en conciërge op basisschool ‘WIJland’. Tevens is hij al 10 jaar keeperstrainer bij de jeugd van VV Helpman. Begin volgend seizoen zal Jan zich zelf gaan voorstellen via de website, social media en de nieuwsbrief. Alvast van harte welkom Jan!

Bijna elk seizoen hebben we wel een aantal trainers die vanuit de opleiding Sport & Bewegen bij ons stage lopen. Zo hebben we voor komend seizoen ook alweer een aantal enthousiastelingen die bij onze club aan de slag gaan. Wij vinden het belangrijk dat deze trainers een goede begeleiding krijgen. Met ingang van komend seizoen hebben we een stagecoördinator gevonden. Peter Anema, al jaren actief binnen onze club en leider van ons 1e elftal, zal komend seizoen de stagecoördinator zijn van de jongste trainers binnen onze club. Welkom bij de jeugd Peter!

Verder zijn we vanuit de club nog op zoek naar een nieuwe begeleider voor ‘pupil van de week’. Iedere thuiswedstrijd is er een pupil van de week. Linda Vriesema heeft jarenlang deze taak op haar genomen, waarvoor dank! Helaas heeft zij aangegeven er mee te gaan stoppen. Lijkt het je leuk om bij de thuiswedstrijden betrokken te zijn bij het 1e elftal en de pupil van de week te begeleiden? Laat het ons dan weten!

De hoofdsponsoren hebben van onze sponsorcommissie een ingelijst shirt met daarop hun eigen logo ontvangen, als blijk van waardering voor hun betrokkenheid bij de club.

Nog een leuke afsluiter om te melden: we zijn als vereniging erg trots op het feit dat Minke Lalkens bij het vrouwenelftal van SC Heerenveen (link invoegen) gaat voetballen. Minke, heel veel succes gewenst!

Namens het bestuur: een hele goede zomervakantie gewenst, we zien u graag weer in het nieuwe seizoen op of rond het voetbalveld van onze vereniging.