Vanuit het bestuur blikken we eerst nog even terug op een prachtige nieuwjaarsreceptie. Die ’s morgens voor de jongste jeugd begon met een nieuwe activiteit, te weten voetballen achter de computer met het Fifa spel. Daar beleefden dik twintig pupillen een geweldige morgen. En een oefenwedstrijd voor het eerste om de tijd naar de Nieuwjaarsquiz vol te spelen is natuurlijk ook uniek. De 22 acteurs in het veld schotelden de toeschouwers een prachtige pot voetbal voor met de nodige goals.

Daarna genoot een volle kantine van de quizvaardigheden van Rene Huitsing en Ronnie Medema. En tussendoor van een heerlijke stamppottenbuffet van Everts Catering met in het voorprogramma een lekker bakje snert van de HANOS. Onze voorzitter kon enthousiaste verhalen de ether in slingeren, onder andere over de contractverlenging van Jelmer Meinardi.

Inmiddels kunnen we hier als bestuur aan toe voegen dat ook ‘succescoach’ Michel de Graaff er weer een jaartje aan toe voegt. De gesprekken met alle overige ‘stafleden’ van Middelstum 1 en 2 zullen binnenkort plaatsvinden. Daar zal het ongetwijfeld ook nog even gaan over de bekerprestaties van het tweede elftal. Wat waren ze dicht bij een plek in de kwartfinales. Vlak voor tijd stond men nog met 1-3 voor. Maar in de laatste minuten ging er op de een of andere manier van alles mis waarna er na strafschoppen werd verloren. Jammer maar niets meer aan te doen. Dan maar focussen op de competitie waar nog steeds de (virtuele) koppositie wordt ingenomen.

Op de nieuwjaarsreceptie werd ook ons 90-jarig jubileum aangekondigd, in maart 2024 is het zover. Mochten we als voetbalvereniging een groot feest willen organiseren, eventueel over meerdere maanden verspreid, dan zullen zich toch mensen aan moeten bieden die bereid zijn om deze kar met ons als bestuur te trekken. Dus mocht je zin hebben in een grote feestmaand of zelfs een feestseizoen, meld je dan aan bij het bestuur!

De dames gaven alvast het goede voorbeeld door eind januari met het ‘Into the wild’ feest te komen. Een gezellige drukte waarbij DJ Sieme, tevens damessponsor, achter de draaitafel kroop. Eerder had ons damesteam al de nieuwe tenues overhandigd gekregen inclusief bijbehorende fotomoment. Voor Sieme was er een grote bos bloemen en een ingelijst shirt. Nog meer mooi en positief damesnieuws want Ronald Evenhuis is bereid gevonden om de coachingrol op zich te nemen tijdens wedstrijden en was onlangs ook al als trainer op het voetbalveld te bewonderen.

En misschien is het ook nog even leuk om in deze feestelijke alinea aan te stippen dat er op zaterdag 11 maart een darttoernooi plaats gaat vinden in onze voetbalkantine.  Mocht u hieraan mee willen doen, meld je dan even aan bij David de Boer via david.j.de.boer@outlook.com. De activiteitencommissie is overigens nog altijd op zoek naar nieuwe commissieleden. Dus mocht u bij willen dragen aan de feestvreugde binnen de VV, laat het dan even weten.

Ook dit jaar mogen wij als voetbalclub weer de vrijwilligers leveren voor de muntverkoop buiten tijdens Sunsation. Vorig jaar beleefden hier een tiental vrijwilligers van de VV veel plezier aan, mede door de uitstekende ‘secondaire arbeidsvoorwaarden’ in de vorm van een natje en een droogje. Voor de Klimaatgroep Hollandse Avond zoeken we nog een tweetal vrijwilligers. Interesse om deze avond mee te helpen? Meld je dan bij ons aan via secretariaat@vvmiddelstum.nl!

En misschien is het ook nog even leuk om te vermelden dat de sportwethouder van de gemeente Eemsdelta, dhr. Jan Menninga, tijdens onze eerste bestuursvergadering van dit jaar bij ons aanschoof. We konden de nodige informatie uitwisselen waarbij uiteraard de staat van ons kunstgrasveld niet onvermeld bleef. Op uitnodiging van onze voorzitter zou het maar zo kunnen dat hij begin volgend jaar weer aansluit.

Tot zover het bestuursnieuws tot dusver. Veel sportief voetbalplezier toegewenst tijdens de tweede seizoenshelft! Dat geldt ook voor onze jeugdleden uiteraard. De jeugdcommissie is tegenwoordig dankzij speciale VV Middelstum jeugdjasjes nog beter te herkennen.