We kunnen de bestuursbijdrage openen met enige verheugende mededelingen. Allereerst bestaan we volgend jaar maar liefst 90 jaar en daarvoor is in de afgelopen weken een speciale commissie in het leven geroepen die dit gegeven nog feestelijker gaat maken dan dat het op papier al is. De commissie bestaat uit: Martijn Poort, Frans de Bont, Fabian Dijkema, Ronnie Medema, David de Boer, Jordan Timmermans, Robert Krijgsheld, Xander Anema, Peter van Dam, Nick Verkerk en Ineke Wiersema. Mooi dat zoveel enthousiaste leden zich hiervoor in willen zetten. De eerste vergadering is achter de rug, in september vergadert men verder. Ideeën en tips worden uiteraard zeer gewaardeerd. De aftrap van ons jubileumjaar vindt plaats tijdens de Nieuwjaarsreceptie.

Ook is er in de afgelopen weken door een tiental vrijwilligers keihard gewerkt om een nieuw kliksysteem voor onze reclameborden rondom ons hoofdveld te realiseren. Het geheel ziet er weer strak en verzorgd uit.  Zij werden hiervoor tijdens de afsluitende werkzaamheden bedankt door leden van onze sponsorcommissie die de mannen van een hapje en een drankje voorzagen. Het oude systeem heeft zo’n 15 a 20 jaar standgehouden. Onze trouwe sponsor Frederik Nienhuis van Luminoxx was onze ‘partner in crime’ en zorgde voor een aantrekkelijke korting op de geleverde materialen. We kunnen hiermee weer jaren vooruit.

Elders in deze nieuwsbrief ook weer een bijdrage van onze jeugdcommissie die zich de afgelopen weken/maanden gebogen heeft over de indeling voor het nieuwe seizoen. Op nog een klein puzzelstukje na, is het gelukt om alle teams weer bemand te krijgen qua spelers, begeleiders en trainers. Ook hiervoor vanuit het bestuur een woord van dank voor de geleverde diensten. Mocht er iemand n.a.v. dit stukje denken van, jeugdleider of jeugdtrainer worden, dat lijkt mij wel wat?! Meld u dan gerust bij het bestuur. Dat geldt uiteraard ook voor scheidsrechters en barpersoneel. Op kosten van de vereniging kunnen hiervoor gerichte cursussen en opleidingen gevolgd worden.

Sportief gezien kunnen we als club terugkijken op best wel een redelijk tot goed seizoen. Waarbij het eerste lang uitzicht had op de tweede periode, het tweede op zowel het kampioenschap als een huzarenstukje in de beker en het derde en het vierde hielpen elkaar ook dit jaar weer uit de brand qua spelersuitwisselingen. De dames verviervoudigden in de laatste vier wedstrijden hun puntenaantal, dat belooft wat voor het volgend seizoen. Ons 45+-herenteam draaide mooi bovenin mee en enige jeugdteams eindigden bovenaan in het fasessysteem.

Tot slot heeft het er alle schijn van dat we op vrijdag 28 juli de wedstrijd FC Groningen – De Graafschap mogen organiseren. De wedstrijd zal om 16.30 uur beginnen. Het wachten is nog op een definitief (vergunningen)akkoord van de gemeente Eemsdelta maar voorlopig staan alle seinen op groen. Een mooie uitdaging waarbij wij de nodige vrijwilligers moeten leveren maar waarin wij ook weer kunnen laten zien waartoe we allemaal in staat zijn. En dat op ons complex dat er als altijd pico bello bijligt.

Rest ons nog om alle vrijwilligers die zich in het afgelopen seizoen ingezet hebben voor onze blauwwitte vereniging hartelijk te bedanken. We doen graag het volgend seizoen weer een beroep op jullie. Maar nu eerst veel vakantie- en ontspanningsplezier toegewenst voor de komende weken!