Het bestuur van de VV Middelstum is zeer verheugd met de hernieuwde benoeming van Frank Konneman als hoofdtrainer. Hij volgt hiermee Raymond Scholtens op die de club aan het eind van het seizoen zal verlaten. De 41-jarige, uit Huizinge afkomstige, Konneman was eerder drie seizoenen bij de club werkzaam van 2011 tot en met 2014. Daarna heeft hij de nodige ervaring opgedaan bij V.V. Peize. Dit seizoen is Konneman reeds als jeugdcoördinator aan de VV Middelstum verbonden. Dit coördinatorwerk blijft hij ook doen om de ingeslagen koers t.a.v. het jeugdbeleid te borgen.
Binnen de voetbalclub staat Konneman hoog aangeschreven. De termen correct en betrokken worden hierbij vaak gebruikt. Het bestuur van de VV Middelstum is dan ook blij dat ze een contract voor een jaar met de oefenmeester is overeengekomen met daarbij de intentie om daar zeker nog een jaar aan vast te knopen.

Meer dan honderd mensen, veel meer dan verwacht, kwamen op de nieuwjaarsbijeenkomst van onze VV af. Zij konden genieten van een heerlijke voetbalquiz vol met prominenten uit de voetbalwereld. Quizmasters Robert Vriesema en Peter Goossen toverden nog één keer al hun vindingrijkheid uit de kast om het publiek een zestigtal originele vragen voor te schotelen. Tussendoor konden de deelnemers zich tegoed doen aan lekkere stamppotten en snert. Het bestuur, dat vanuit Loppersum een pienter knaapje had ingehuurd, wist uiteindelijk de wisselbokaal in ontvangst te nemen. Met een ruime voorsprong op het vierde en het eerste elftal. Dames 2 ging er met de rode lantaarn vandoor.

Voor aanvang nam voorzitter Schollema ons nog even mee door het bewogen jaar 2017. Een jaar waarin veel gebeurd is. Het werd een speech met een lach en een traan waarbij aan het eind toch een verheugende mededeling gedaan kon worden: Frank Konneman keert terug als hoofdtrainer bij de VV en zal ook een grote vinger in de pap blijven houden binnen onze jeugdafdeling. Deze mededeling werd met instemmend applaus ontvangen. Na afloop van de quiz bleef het nog lange tijd gezellig druk in de kantine. Een zeer geslaagde opening dus van het nieuwe jaar. De activiteitencommissie mocht terecht weer de nodige complimenten in de zak steken!

Het kantinerooster tot de zomervakantie is inmiddels opgesteld. Zowel vanuit de jeugd als de senioren krijgt de kantinecommissie hulp om de bar draaiende te houden. Zie rooster: Rooster Jeugd en Senioren Kantine voorjaar 2018