Waar veel wedstrijden op zaterdag 16 december werden afgelast mocht Middelstum wel aantreden in en tegen Westerlee. De blauwhemden hadden tot dusver nog geen punten op vreemde bodem behaald dit seizoen. Zaterdag leek het er lang op dat de eerste punt(en) zouden worden binnen gehaald. Maar ook in deze wedstrijd mocht het voor de equipe van Raymond Scholtens niet zo zijn en verloren de blauwhemden opnieuw diep in blessuretijd.

Middelstum begon zaterdag niet scherp aan de wedstrijd tegen Westerlee, het resulteerde al na 6 minuten in de eerste tegen treffer. Berry Smit bezorgde de gastheren een vroege voorsprong (1-0) waardoor het er op leek dat het bezoekende Middelstum weer een zware middag zou gaan krijgen op Sportveld Koeperlaand in Westerlee. De eerste 20 minuten waren overduidelijk voor de thuisploeg. Na een minuut of 20 herpakte Middelstum zich, en sloeg de wedstrijd volledig om. Middelstum kreeg kans op kans maar zag iedere keer een goed spelende Westerlee doelman zijn doel schoon houden. Na 33 minuten kwam de verdiende gelijkmaker van Middelstum. Anne Vaatstra ronde fraai af en bracht met zijn treffer beide ploegen weer in evenwicht (1-1). Na de eerste goal probeerde Middelstum door te drukken. Reint Kugel zag een schot op de paal belanden, en Gerard Bronsema was vanuit de tweede lijn ook niet succesvol waardoor er gerust werd met een 1-1 stand op het scorebord.

Met in het achterhoofd het goede spel van Middelstum werd er begonnen aan de tweede helft. Middelstum speelde erg slordig in de openingsfase na rust. Gedurende het tweede bedrijf werd het spel met de minuut beter en waren er wat kansjes op de voorsprong voor de blauwhemden. De tweede treffer voor Middelstum was gezien het spelbeeld ook verdiend geweest, maar helaas mocht het niet zo zijn voor de mannen van Raymond Scholtens. Waar de wedstrijd leek af te stevenen op een remise, kwam er helaas voor Middelstum toch nog de deksel op de neus. Diep in blessuretijd scoorde Berry Smit zijn tweede van de middag en bezorgde hiermee Middelstum een wel heel zure nederlaag.

Door het verlies gaat Middelstum als rode lantaarndrager de winterstop in, wellicht een goed moment om eens te kijken intern hoe de tweede seizoenshelft het tij te doen keren.

Bron: Middelstum-info