De hoofdmacht van de v.v. Middelstum heeft zaterdag in Leens tegen FC LEO opnieuw geen punten weten te halen. De ploeg van Raymond Scholtens leed met 3-1 de 4e nederlaag op rij dit seizoen. Opnieuw kregen de blauwhemden een teleurstelling te verwerken en kwam men ook in deze wedstrijd niet ongeschonden van het veld.

Je moet het doen met de spelers welke je tot je beschikking hebt, dat is voor iedere trainer en ploeg hetzelfde. Maar dat het bij de plaatselijke voetbaltrots uit Middelstum behoorlijk tegenzit de laatste weken mag wel duidelijk zijn. Ook zaterdag reisden de blauwhemden af naar Leens met een groot aantal invallers (6 stuks). De ploeg kent vanaf de start van de competitie al de nodige personele problemen en daar kwamen zaterdag nog een aantal bij.

Voor aanvang van de wedstrijd tegen LEO uit Leens bleek al dat Merijn Bosman nog te veel last van de kwetsuur aan de enkel welke hij een week eerder opliep in het treffen met Stedum waardoor hij niet kon meespelen vandaag in Leens. Verder viel tijdens de warming-up ook aanvoerder Anne Vaatstra af. De hele as van het elftal bij Middelstum lag hiermee behoorlijk over hoop. Al vroeg in de wedstrijd viel ook nog eens Paul Venema uit met een kuitblessure, hoeveel pech kun je als ploeg hebben? Venema werd vervangen door A junior Thijs Oosterhoff.

Dan de wedstrijd waarin Middelstum brutaal op voorsprong kwam in de 33e minuut. Fabian Dijkema scoorde met het hoofd de 0-1 uit een corner voor de bezoekers uit Middelstum. Lang kon de ploeg van Scholtens er niet van genieten want een kleine 2 minuten later scoorde Rowan Rozema alweer de gelijkmaker voor de thuisploeg 1-1. Voor de rust was de wedstrijd nog wel aardig in evenwicht. Echt gevaarlijke momenten deden zich tot aan de pauze niet meer voor.

Na rust bleek toch wel dat het gehavende Middelstum tekort kwam. Een kwartier na de theepauze gebeurde waar men in het Middelstumkamp al bang voor was. Uit een vrije trap voor de thuisploeg scoorde Rowan Rozema zijn tweede van de middag 2-1. Bij Middelstum werd na de voorsprong van de thuisploeg Luke Ypey in de ploeg gebracht voor een andere A junior Allert Moeken (die overigens een puike pot liet zien net als de ander junioren die vanmiddag meededen bij Middelstum) Dat Rozema in blessuretijd ook nog de 3-1 liet aantekenen was voor de ploeg uit Leens nog mooi even meegenomen.

Na de wedstrijd zakte doelman Youran Mus van Middelstum ook nog eens in elkaar. Mus was tijdens de 2e helft ongelukkig in botsing gekomen bij een reddingsactie en had klaarblijkelijk de pijn weten te verbijten tot na het laatste fluitsignaal.

Middelstum is door deze 4e nederlaag op rij gezakt naar de één na laatste plaats op de ranglijst en weet alleen SGV nog onder zich. Laten we hopen dat komende zaterdag in de thuiswedstrijd tegen SV de Heracliden Middelstum weer wat meer basisspelers kan gaan opstellen.

De wedstrijd zaterdag begint om 14.30 uur op het sportpark aan de Coendersweg. U bent uiteraard van harte welkom om de hoofdmacht te ondersteunen bij deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info (23 oktober 2017)