Zaterdagmiddag 21 april stond er wederom een zeer belangrijke wedstrijd op het programma voor de blauwhemden van Middelstum. Deze keer ging de equipe van trainer Raymond Scholtens op bezoek naar Schildwolde waar men SGV trof. Eerder dit seizoen bleek dit team al een lastige horde te zijn en verloor men thuis op de valreep met 2-3. Voorafgaande aan de wedstrijd moest helaas Thijs Oosterhoff afhaken wegens een blessure die hij eerder deze dag opliep in de wedstrijd die hij die ochtend speelde bij de A-junioren van Middelstum.

Van meet af aan was duidelijk dat er vandaag net als een week eerder gewonnen moest worden. Gesteund door een grote groep meegereisde supporters begon Middelstum erg scherp aan de wedstrijd en creëerde de ene na de andere kans. Het was Gerard Bronsema welke met een schitterende uithaal voor de 1-0 zorgde voor de bezoekers uit Middelstum in de 12e minuut van de wedstrijd. Binnen het eerste kwartier hadden de blauwhemden verder afstand moeten nemen van SGV. SGV werd helemaal zoek gespeeld met snel en goed combinatiespel door de ploeg van Raymond Scholtens. Helaas was het aluminium de grootste tegenstander voor de blauwhemden vandaag. Maar liefst 6 keer werd het aluminium geraakt.

Na een half uur spelen kon je zien dat Middelstum erg veel energie in de wedstrijd had gestoken en zichzelf hiervoor onvoldoende had beloond. SGV mocht wat meer komen, maar creëerde geen kansen, tot kort voor rust. De altijd gevaarlijke Jos Hoeksema kreeg op slag van rust zijn eerste mogelijkheid in de wedstrijd en verzilverde deze gelijk waardoor er met een 1-1 tussenstand de kleedkamers werd opgezocht.

Na de theepauze was de wedstrijd wat meer in evenwicht. Middelstum was de beter voetballende ploeg, SGV hanteerde de lange bal. Anne Vaatstra scoorde na een uur de verdiende 1-2 (59) voorsprong voor Middelstum. Helaas mochten de blauwhemden niet lang genieten van deze voorsprong. Opnieuw was het Jos Hoeksema die 4 minuten later de gelijkmaker scoorde (63). De mouwen werden nog eens flink opgestroopt en Middelstum zette SGV meer en meer onder druk. Anne Vaatstra raakt nogmaals de lat. Na 90 minuten was de eindstand dan ook 2-2, iets waar Middelstum gezien het wedstrijdverloop het minst tevreden over mocht zijn.

Dinsdag 24 april staat de volgende de kraker voor Middelstum op het programma. Dan spelen de blauwhemden in Zeerijp tegen De Fivel. Deze wedstrijd begint om 19.00 uur.

SGV – Middelstum 2-2 (1-1): 0-1 Bronsema (12); 1-1 Hoeksema (45); 1-2 Vaatstra (59); 2-2 Hoeksema (63)

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl