Vandaag de eerste thuiswedstrijd….VV Middelstum JO13-1 – Sv de Heracliden JO13-2. Om 9.10 uur is de (vroege)aftrap met een debuterende scheidsrechter. Prima gefloten scheids!

Onze jongens begonnen niet lekker aan de wedstrijd. Het was een beetje rommelig, niet scherp volgens de grensrechter. De 0-1 liet niet lang op zich wachten en ook de tweede dikke kans was voor de Heracliden. Gelukkig kwamen we snel op 1-1. Na een prima aanval tikt Twan de bal binnen.

De eerste 10 minuten is het een echte wedstrijd met kansen voor beide teams. De Heracliden is de eerste die er één benut. Met 2 handige,snelle aanvallers zijn ze onze verdediging te slim af. Weer  staan we achter. Maar ook nu komen we snel  weer langszij. Deze komt op naam van Max. Bram maakt de 3-2 na een assist van Max. Ook Heracliden heeft nog een mega kans maar Appie werkt de bal met de vingertoppen tot corner. De 4-2 wordt gemaakt door Daniël. Doordat onze verdediging nu beter grip heeft op de snelle aanvallers van de Heracliden lopen we nog voor rust uit naar 9-2!! De mannen die een doelpunt maken zijn: Daniël, Max 2x, Mels 2x.

Aan de tussenstand is wel te zien dat het nu wel lekker draait.

De tweede helft begint met een bal op de paal….dit is een voorbode van wat komen gaat,namelijk nog meer doelpunten. Wesley maakt nummer 10, Mels nummer 11. De Heracliden krijgt een penalty nadat Twan een bal van de doellijn bokst…en dat mag alleen als je keeper bent. De penalty gaat in eerste instantie op de lat maar in de rebound toch binnengeschoten. 11-3 is het dan. Op aangeven van Thijs scoort Bram de 12-3. De klad komt er dan een beetje in…kun je ze dat kwalijk nemen? Niet echt denk ik.

De Heracliden maakt hier gebruik van en scoort 2 keer en zet de stand op 12-5.. Daarna nemen wij weer over en pakt Thijs nog 2 goaltjes mee, beide op aangeven van Twan. 14-5!!! We sluiten af met een prachtige goal van Tim K. die de einduitslag zet op 15-5. 20 goals in een uurtje, ik geef het je te doen!

Het was weer een mooie pot om naar te kijken met o.a. goed uitgevoerde driehoekjes en slimme steekballetjes. Natuurlijk gaat niet alles goed, zo is het veld breed houden nog best lastig, maar er moet ook werk overblijven voor de trainers tenslotte.

A.s. zaterdag: Eenrum JO13 – VV Middelstum JO13, aanvang: 11.00uur.