Zaterdag ochtend 12 november,

Voor de jongens van de F1 stond er een wedstrijd tegen SC Loppersum F1 op het programma. Op dit moment stond Middelstum F1 op een keurige tweede plek, jagend op de nummer 1, Heracliden de F1. Loppersum vinden we ergens onderaan de ranglijst terug. “ Ha, dit wordt een makkie” vertelde Marcus mij al in de auto. Om het gemakzucht maar een beetje te temperen is Loppersum in eens de nummer drie van de ranglijst… Daar werd het toch wat lastiger van, daar waren ze het allemaal over eens. Het was zaterdag ochtend en de temperatuur was afgelopen tijd flink gedaald. Zo waren de velden nog wit en waren de sporadische zomerjassen die er vorige week nog liepen allemaal ingeruild voor een warme winterjas, dikwijls met een sjaal en een paar wanten.

Om kwart voor negen, een kwartier voor aanvang kwamen de manschappen van Middelstum F1 naar buiten wandelen. “Zo koud is het helemaal niet!” Riep iemand, om vervolgens eens flink in zijn handen te blazen om ze op te warmen. De warming-up was vandaag geen overbodige luxe. Om twee voor negen kwam in de verte de man in het zwart aanwandelen. De persoon in dienst had bij aanvang al een gezicht op onweer, deze scheids was naar mijn idee niet geheel vrijwillig uit bed gekomen voor de vroege ochtend wedstrijd tussen Loppersum en Middelstum.

Om negen uur precies ging het spektakel los. Keeper Jeffrey stond op doel de eerste helft. De verdediging bestond uit linksback Coen, Centraal verdediger Dennis & en rechtsback Kyan. Het middenveld werd gevormd door links midden Cas, Centraal midden Jochum & rechts midden Omar. In de spits liep Marcus. Op de bank was nog ruim keuze tussen Owen, Michael & Jorrit.

De eerste helft verliep fantastisch voor de F1 van Middelstum. Met een aantal vloeiende aanvallen stond het binnen 15 minuten al 0 – 5. De spelers van Loppersum keken af en toe verward om zich heen als Jochem met een aantal flitsende acties alweer aan de andere kant van het veld was. Ondanks de kou werd het spel van Middelstum als hartverwarmend beschouwd en werd de kou al snel op de achtergrond gesteld. Voor rust maakten ze er zelfs nog 0 – 7 van! De mooiste goal kwam van de voet van Omar. Deze tropische verrassing, die sinds dit jaar bij ons is komen voetballen, maakte de 0 – 6. Na een aanval over een heleboel schijven kwam de bal uiteindelijk bij Omar terecht. Omar stond recht voor de goal en bedacht zich geen moment. Even later kon de keeper de bal die net via de kruising in het doel beland was uit het netje halen.

Na de rust liep het spel iets moeizamer en kwamen de aanvallen iets minder uit de verf. De 0-8 werd nog wel op het scorebord gezet. Dit alles terwijl het veld nog wit was. De laatste wissels besloten om maar vast te gaan douchen, want van aan de zijkant staan krijg je het alleen maar koud. Het spel kabbelde nog wat voort, echt spannend was het niet en beid teams hadden het niet echt meer. Waar Loppersum de tweede helft toch wat lekkerder begon te voetballen was er voor hun geen doorkomen aan. De verdedigers Dennis & Jorrit maaiden elke bal die ook maar een beetje op gevaar leken weg. Na 33 minuten, waar normaal 40 minuten gespeeld wordt, vond de scheidsrechter het wel genoeg. Dit leverde van Middelstum kant een aantal verontwaardigde blikken op. De spelers die op het veld stonden wisten ook niet wat ze overkwam. De reden voor het zeven! minuten eerder affluiten was omdat de kinderen het koud hadden volgens de scheids. Toen de scheids dat riep keken de kinderen van zowel Loppersum F1 als Middelstum F1 de scheids een beetje raar aan. De man in het zwart bepaald en zo gingen we over na het penalty schieten. De eindstand die uiteindelijk op een keurige 0-8 stond namen we mee naar Middelstum.

Over twee weken spelen we onze laatste competitie wedstrijd tegen SJO KRC/ZEC. Hierin kunnen we nog kampioen worden, hiervoor zal Heracliden de F1 één van zijn twee wedstrijden verliezen en wij winnen van SJO KRC/ZEC

Scoreverloop:

• Omar (0-1)