Het was druk toen spreekstalmeester Bart Rogaar op vrijdag 7 oktober even na achten de vrijwilligers- en sponsoravond opende in de bomvolle kantine van de VV Middelstum. Ook vele donateurs en Club van 50-leden waren aangeschoven zodat de sponsor- en PR-commissie van de VV meer dan 100 mensen mocht begroeten!

img_1669

Iets wat ook kersvers voorzitter Meindert Schollema niet was gegaan. Hij greep direct de gelegenheid om een mooie eerste voorzittersspeech en –daad te verrichten. Want een uiterst verbaasde Minko Bakker wist niet wat hem overkwam toen hij eerst zijn vrouw zag binnenkomen en even later benoemd werd tot lid van verdienste van onze voetbalclub. Vanaf 1969 heeft Minko ontelbare vrijwilligersfuncties verricht. Een mooie oorkonde, speld en bos bloemen voor de vrouw waren zijn deel.

Daarna stond Erik Hulsegge te trappelen om zijn eerste van drie verhalen voor te dragen. Erik, tweelingbroer van ‘onze’ eigen Peter Anema en bekend van zijn columns die hij voor RTV Noord schrijft en voordraagt en zijn bundel ‘Numero 13’, was op dreef deze avond en het publiek hing aan zijn lippen.

En wat de jonge vertegenwoordiger van BBF voetbalshows ons voorschotelde zullen we ook niet licht vergeten. De bal was als was aan zijn voeten en menig trucje werd geshowd. Daarna mochten vrijwilligers uit het publiek een partijtje één tegen één tegen hem spelen waarbij het uitkijken geblazen was want voordat je het wist werd je door de benen gespeeld. Oftewel gepoord zoals dat in voetbaljargon heet.

img_1674 minco

Na de pauze werd er nog een mooie zittafel onthuld, ontworpen door Middelstum 1 speler Thijs Hoeksema. Inderdaad de man die ook al de bar in de voetbalkantine ontwierp. Thijs gaf aan vereerd te zijn door de opdracht. Tussen nog twee verhalen van Hulsegge door, testte spreekstalmeester Bart Rogaar de voetbalkennis van de aanwezigen.

img_1672 img_1665

Om half elf was het officiële gedeelte van de avond afgelopen maar het bleef nog lang onrustig in de Middelstumer voetbalkantine. Iedereen was het er over eens dat dit evenement bestaansrecht heeft en vaker moet worden georganiseerd. De PR- en sponsorcommissie kan dus terugkijken op een zeer geslaagde avond!