De blauwhemden van Middelstum gingen zaterdag op bezoek in Sauwerd voor de wedstrijd tegen SIOS. Voorafgaand aan deze wedstrijd moest trainer Raymond Scholtens wederom behoorlijk puzzelen om een representatief elftal op het veld te krijgen. Immers Gerard Bronsema en Reint Kugel waren geblesseerd daarbij kwam ook nog dat Anne Vaatstra niet aanwezig kon zijn. Een flinke aderlating derhalve voor de Middelstumer oefenmeester. In de warming up moest er helaas ook een streep door Chiel Hoeksema zijn naam. Chiel bleek ziekjes te zijn.

Positief was dat Wessel Oosterhof wederom van de partij kon zijn vandaag. Ook Benjamin Lochtenberg kon weer aansluiten bij de selectie na een slepende blessure. Dat er talent in de club zit bij de oudste jeugd van Middelstum was bekend en daar werd dan ook gretig gebruik van gemaakt vandaag. Met maar liefst 5 A-junioren binnen de selectie van Middelstum, waarvan Thijs Oosterhof, Rutger Schuiling, Romke Korpershoek en Allert Moeken allen in de basis mochten starten.

Vanaf moment 1 was duidelijk wat de aspiraties van SIOS waren. Men ging vol in de aanval wat al binnen een aantal minuten tot gevaarlijke situaties leidde voor het doel van Jeroen Smit. Jeroen ontpopte zich vandaag als een onoverwinnelijke sluitpost! Middelstum begon te zwak aan de wedstrijd en dat drong door bij een paar spelers welke er vervolgens een paar keer flink in kleunden, wat helaas werd beloond met 2 gele kaarten binnen 10 minuten. SIOS bleek deze middag een ploeg te zijn welke een laag incasseringsvermogen had en bij veel lichte overtreding schreeuwde men moord en brand.

Langzaam begon het fysiek sterke Middelstum uit zijn schulp te kruipen en begon zowaar leuk te voetballen. De A jeugd liet duidelijk zien lekker te kunnen en willen ballen, de boys toonden steeds meer lef en durfden acties te maken. Het spel golfde over en weer waarbij er van beide kanten opgelegde kansen niet werden benut. De rust brak aan met een brilstand op het scorebord.

Na de rust waren het de Middelstumers welke lange tijd het spel onder controle hadden met mannelijk voetbal. Toch bleven beide teams de één na de andere kans om zeep te helpen. Het was duidelijk voor trainer Raymond Scholtens “de ploeg welke als eerste scoort wint deze wedstrijd”.

In de 84ste minuut werd er vanaf links een vrije trap genomen welke over de gehele verdediging van SIOS vloog en voor de voeten van verdediger Thijs Oosterhof viel, hij wist wel raad met deze kans (die niet gemakkelijk was). Met een harde droge schuiver wist hij de keeper van SIOS te verschalken! 0-1!! De vreugde binnen en buiten de lijnen was bijzonder groot!

Daar na kwam thuisploeg SIOS. Ze namen risico’s en de ruimtes op het middenveld en tussen de linies werden groter. De moe gestreden Marijn Bosman was ondertussen gewisseld voor de laatste younster op de Middelstumbank Dennis Verkerk. Ook Benjamin Lochtenberg werd gewissel voor Fabian Dijkema. Met de frisse en snelle Dennis Verkerk in de aanval werd er nog een aantal keren voor flink veel gevaar voor het doel van SIOS gezorgd. In de slotfase moest ook Jeroen Smit een paar keer alle registers open trekken, met een paar spectaculaire en nuttige reddingen was hij dan ook van grote waarde voor de Middelstumers vandaag.

Conclusie na 90 minuten was dat de overwinning zwaar bevochten was vandaag. Het grote lichtpunt waren de jongelingen die vandaag allen een prima pot voetbal op de mat legden, iets waar de technische staf van Middelstum erg blij van werd.

Komende zaterdag staat de ontmoeting thuis tegen SJS uit Stadskanaal op het programma. De aftrap zal zijn om 14.30 uur. Support is zeer wenselijk en kan vaak een ploeg mentaal net iets meer doen geven. Steun de ploeg en kom zaterdag 7 april naar het sportpark aan de Coendersweg.

SIOS – Middelstum 0-1 (0-0): 0-1 Thijs Oosterhof (84)

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl