Een zwarte dag voor de (V.V.) Middelstum na al een zwarte week in meerdere opzichten. Woensdag werden we als club maar ook als dorp opgeschrikt door gierende ambulances. Wie had toen kunnen bevroeden dat ze zich naar het huis van onze voorzitter Meindert Schollema zouden spoeden? De berichtgeving naar buiten toe namens de familie was toen al weinig hoopgevend zoals ook uit de publieke berichten van zoon Bé te lezen was.

Vanmorgen kwam inderdaad het verdrietige bericht dat onze voorzitter het niet gered heeft. Een schok ging over ons sportpark. De verslagenheid is groot. Allereerst natuurlijk onze oprechte condoleances voor de naaste familie: Trieneke, voetbalvrienden Pieter en Bé en daarbij natuurlijk hun partners Neeltje en Hiske en de (klein)kinderen.

Onze club heeft haar voorzitter verloren. En niet zo maar een voorzitter. Maar één die zich in de afgelopen drie jaar met ziel en zaligheid heeft ingezet voor onze club.  En daarvoor ook al eind jaren negentig in zijn eerste termijn als voorzitter alvorens naar Pekela te verhuizen. En niet alleen onze club heeft verloren. Meindert was natuurlijk ook een boegbeeld voor ons dorp en onze provincie.

Uiteraard zijn voor vanmiddag alle wedstrijden afgelast. Maar de club stelt tussen 15.00 en 17.00 uur de kantine van de Hippolytushal open om dit grote verlies met elkaar te verwerken. Van harte welkom!