Ter voorbereiding op het komende seizoen zijn het eerste en tweede elftal van de V.V. Middelstum op trainingskamp geweest. We waren te gast in Noordwolde (Friesland) bij S.V. Olymphia.

Afgelopen vrijdag vertrok de groep rond 17:30 uur richting Noordwolde. ’s Middags waren er al enkele spelers en leden van de kampcommissie naar Noordwolde afgereisd om een grote legertent op te zetten, hierin moesten we slapen. Verder mochten we van alle op het sportpark beschikbare faciliteiten gebruik maken, denk aan de kantine, kleedkamers, velden etc.. Om 19:30 uur startte het programma met de oefenwedstrijd tegen het eerste van s.v. Olymphia. Het tweede was vrij en kon genietend van het weer, de wedstrijd en een stuk pizza. Er waren een boel mensen op de wedstrijd afgekomen en zij kregen waar voor hun geld. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd maar het was Middelstum dat de wedstrijd wist te winnen. Xander Anema (2x) en Dennis Verkerk zorgden na 90 minuten (voor sommige voelde het als 120) voor een 2-3 overwinning.

De overwinning en het vertoonde spel zorgden voor een mooie sfeer. Na het laatste fluitsignaal sloten de staf en spelers zich aan bij het tweede en kon het feest beginnen. Er stond deze eerste avond zang en dans op het programma. Doordat er veel spelers en supporter van de tegenstander in de kantine bleven hangen was het erg gezellig .De plaatselijke ‘zanger’ (playbacker) Claus en onze eigen DJ Tommy Vivarao ofzoo (Vivaro natuurlijk) zorgden voor de muziek. s’Avonds bestelde David de Boer voor iedereen pizza en werd er tot diep in de nacht door gefeest. Uiteindelijk was het tijd om de tent op te zoeken. Na een heleboel grappen over een bepaalde gebeurtenis van die avond en over de luchtbedden waar sommige spelers op sliepen (matjes, 1 of 2 persoons luchtbedden, gewoon op de grond en zelfs een ‘koninklijke boxspring’), keerde de rust terug op het sportpark.

De volgende dag stond om 09:00 uur het ontbijt op de planning gevolgd door een zware training. Veel te vroeg vonden veel spelers! Nadat de selectie door de trainers was afgebeuld had iedereen even tijd voor zichzelf. De oefenwedstrijd van het tweede elftal ging helaas niet door in verband met te veel afzeggingen bij de tegenstander. ‘Zanger’  Claus had beloofd mensen te regelen maar helaas was hij niet erg betrouwbaar. Ondertussen moest iedereen voor zichzelf lunch regelen. Sommige kozen voor een gezonde sportlunch geregeld door hoofdtrainer Frank Konneman, anderen deden de frituur aan of regelde zelfs een wegwerp barbecue. Aangezien het motto van het kamp teambuilding was, had iedereen aan elkaar gedacht. Zo werd er uitgedeeld/gedeeld en was er zelfs voor iedereen een broodje kroket of frikandel geregeld.

Na de lunch konden we luisteren naar ‘Radio Noord’ waar radiopresentator Kristian Boelema muziek draaide, live verslag deed van wedstrijden en belde met een luisteraar (Gerard Bronsema). Dit leidde tot hilarische taferelen. Rond een uur of drie vertrok het hele circus naar de naastgelegen spokeplas voor het beachvoetbaltoernooi en om te zwemmen. Gijs van Aller en Thijs Oosterhof wisten het toernooi te winnen. Zij waren in de finale te sterk voor Marco Bos en Dennis Verkerk.

Eindstand beachvoetbal:

1. Gijs & Thijs O

2. Marco B & Dennis

3. Xander & Peter

4. Romke & Thomas V

5. Allert & Kristian

6. Robert & David

7. Gerard & Chiel

8. Thijs H & Martijn

Na een heerlijk chinees buffet gingen ’s avonds een aantal diehards terug naar de spokeplas om te zwemmen. Het was echter zo koud dat er een vuurtje gemaakt moest worden om warm te worden. Het aansteken bleek een hele klus maar na wat hulp van een ‘padvinder’ brandde er een schattig vuurtje. Dat was natuurlijk niet genoeg en algauw werden er complete bomen omgetrokken en op het vuur gegooid. Het werd uiteindelijk een mooi groot kampvuur waar we met de hele selectie omheen zijn gaan zitten. Na een paar uur zitten en zingen ging de groep terug naar de kantine waar een aantal spelletjes werd gedaan en de muziek natuurlijk weer hard aanstond. De grootste feestbeesten bleven tot diep in de nacht doorgaan en toen zelfs zij naar bed gingen hebben ze de hele kantine opgeruimd! Top!

Toen ook deze strijders eindelijk de tent opzochten ontstond er bijna een ‘Crokyoorlog’. Ze waren erg luidruchtig en gooiden met chips (wat sommige niet erg vonden omdat ze best honger hadden). Gelukkig viel iedereen daarna weer in slaap, want de volgende ochtend moest er weer vroeg worden opgestaan om op te ruimen. De meeste feestbeesten hadden moeite met opstaan en lagen om 09:00 uur nog lekker te slapen. Ondergetekende besloot dat het tijd was voor wraak voor het Croky incident en maakte hen bruut wakker. Toen iedereen had ontbeten werd er opgeruimd, schoongemaakt en werd de tent afgebroken. Na de groepsfoto was het tijd om weer in de auto naar Middelstum te stappen. Zo kwam er een einde aan een fantastisch weekend met super gezellige mensen! Een goede basis om samen dit nieuwe seizoen mee te starten.

Bij deze bedankt organisatie! Alles was super geregeld. S.V. Olyphia, super dat we alle faciliteiten mochten gebruiken. En natuurlijk alle aanwezigen voor hun aandeel in de gezelligheid. We hebben er samen een onvergetelijk weekend van gemaakt!

Het was top, Geweldig, Mooi, moker mooi, Lit, Tan2lauw!