Voordat we het boek van 2022 definitief sluiten, ontvangt u nog de laatste nieuwsbrief van dit jaar. We kijken als bestuur en vereniging terug op een jaar met veel positieve gebeurtenissen. Binnen de jeugdcommissie werden flinke stappen gezet om het voetbal voor onze jeugd aantrekkelijk te maken en te houden. Ook de activiteitencommissie zat bepaald niet stil, getuige de verschillende gezellige feesten en activiteiten in de sportkantine en rond het veld, zoals het geslaagde Oktoberfest met DJ Sieme.

De sponsorcommissie nam afscheid van Adri de Lange, die samen met zijn collega-vrijwilligers vele sponsorinkomsten voor de club regelde. Het leverde hem de titel ‘lid van verdienste op’, die tijdens de gezellige avond voor sponsoren, vrijwilligers en leden van de Club van 50 werd uitgereikt door voorzitter Piet Jansma. Op dezelfde avond was ook voormalig directeur van FC Groningen, Hans Nijland te gast als spreker. Het leverde een vermakelijke sfeer op met tal van smeuïge voetbalverhalen.

We mogen als bestuur verheugd mededelen dat onze hoofdtrainer Jelmer Meinardi ook in het seizoen 2023/2024 aan onze club verbonden blijft. Wederzijds is het gevoel meer dan goed en er zit voldoende rek in de jonge groep. Het dubbeltje qua resultaten valt dit seizoen iets vaker de verkeerde kant op dan vorig seizoen maar dat mag de pret niet drukken. Voorzitter Piet Jansma maakte het goede nieuws in de rust van de wedstrijd Nederland – Amerika bekend en dit bericht werd door de volle kantine met een klaterend applaus begroet.

Wat de sportieve prestaties betreft, springt dit jaar het tweede elftal in het oog. Ze zitten bijvoorbeeld nog steeds in het bekertoernooi. Na de voorrondes volgde een spannende wedstrijd tegen vierdeklasser ACV4. Na een gelijkspel in de reguliere speeltijd werd de penaltyreeks gewonnen. En de volgende tegenstander Oranje Nassau, kwam niet opdagen. Niet leuk inderdaad, maar het leverde wel een vrijbrief naar de volgende ronde op.

Het tweede presteert sowieso goed: in de reguliere competitie voert het team zelfs de ranglijst aan. Een geweldige prestatie van de mannen van trainer De Graaf en teamleider Gerrijts. En er was meer succes: zowel JO10 en JO-12 werden winnaar in de eerste fase van het voetbalseizoen. Gefeliciteerd!

Op 1 oktober presenteerden alle teams zich aan de inmiddels vaste teamfotograaf van de club: Jannes Klaassen. Hij kiekte alle teams, zodat de website er – met dank aan Martijn Poort – weer keurig en actueel uitziet. Het 45+ team organiseerde eind oktober een gezellige wedstrijdavond en werd ondertussen in het nieuw gestoken door de sponsoren @Vaiz en Heemstra montage en onderhoud.

Tijdens de algemene ledenvergadering op 24 oktober werden Frans de Bont, Bert Koster en Eric Donkerbroek unaniem herkozen als bestuurslid. Jaap Vriesema nam afscheid als bestuurslid en werd in het zonnetje gezet als dank voor zijn grote inzet voor de club. Dick van Dam draait sinds kort mee als kandidaat-bestuurslid, met de portefeuilles technische zaken en materialen/ accommodatie.

Kortom: we hebben een actieve en betrokken club waar we met zijn allen trots op mogen zijn. Gaat alles goed? Zeker niet, maar dankzij de betrokken inzet van de vele vrijwilligers en leden binnen onze club gebeuren er een hoop mooie dingen.

Ook in de kerstvakantie staat de club niet stil: Op 27, 28 en 29 december spelen de jeugdteams mee met het kersttoernooi in de Boshal in Loppersum. Op 29 december speelt het damesteam mee en op de dag ervoor (28) en erna (30) betreden de mannen de arena.

Tevens heeft het bestuur besloten om de donateurgelden van bestaande donateurs niet actief te innen. Iedereen die donateur van de VV Middelstum wil worden of blijven mag minimaal €10,- overmaken op het rekeningnummer NL18 SNSB 0901 6026 12 onder vermelding van ‘donateurgeld seizoen 2022 / 2023’. Als donateur kan meegedaan worden aan activiteiten als klaverjassen en sjoelen en de Nieuwjaarsreceptie. Uiteraard wordt donateur worden en/of blijven zeer gewaardeerd!

Namens het bestuur: een hele goede kerstvakantie gewenst, we zien u graag weer in het nieuwe jaar en nodigen u van harte uit voor onze nieuwjaarsbijeenkomst op zaterdag 7 januari 2023, 16.00 uur in de kantine van de Hippolytushal.