Middelstum en HS’88 maakten er zaterdagmiddag een vermakelijk schouwspel van in de wedstrijd tussen de nummer 1 en 2 van de ranglijst in de 4e klasse D. Maar liefst negen goals vielen er te noteren, en dat hadden er nog veel meer kunnen zijn gezien de kansen die beide ploegen kregen. Na 90 minuten stond er een 3-6 stand op het scorebord.

De eerste 20 minuten was de wedstrijd nog gelijk opgaand. Beide ploegen kregen een aantal goede mogelijkheden maar verzuimden om te scoren. Voor Middelstum verzuimden o.a Kristian Boelema en Mateo Milkovic met 3 grote mogelijkheden. Voor HS’88 kreeg Sven Rosevink een dot van een kans maar wist doelman Jeroen Smit van Middelstum zijn doel schoon te houden. Halverwege de eerste helft moest ook Smit capituleren en de bal voor het eerst uit het net halen. Ook nu was het Rosevink, al was het in twee keer de bal achter de Middelstumer goalie joeg 0-1. Niet veel later stond het 0-2 toen Mark Stol bij zijn tegenstander uit de rug liep en simpel de score kon verdubbelen. Gezien de kansen die de bezoekers voor de theepauze kregen had er bij rust al wel 6-2 op scorebord kunnen staan maar de scherpte ontbrak bij de ploeg uit Hoogezand.

Frank Konneman ging tijdens de rust ingrijpen en bracht Gerard Bronsema binnen de ploeg. De ploeg moest verder van het eigen doel af spelen. Het eerste wapenfeit na de theepauze was er ook één van de bezoekers uit Hoogezand. In de 66e minuut bracht Mark Stol zijn ploeg op een comfortabele 0-3 voorsprong, en zorgde Sven Rosevink voor de 0-4. De ploeg uit Hoogezand liet daarna de teugels iets vieren en hielp Middelstum hierdoor om iets terug te kunnen doen. De na rust ingebrachte Gerard Bronsema scoorde na 70 minuten de 1-4. Even werd er gedacht dat Middelstum terug zou gaan komen in de wedstrijd maar dat bleek slechts een illusie te zijn nadat Sven Rosevink de 1-5 nog geen 3 minuten later achter Jeroen Smit tegen de touwen schoot. Bronsema zou nog wel 2 keer scoren (75e en 89e minuut) maar het slotakkoord was ook voor de ploeg uit Hoogezand die in blessuretijd Rosevink de 3-6 zagen scoren. Het eerste verlies van dit prille seizoen werd hiermee een feit voor de blauwhemden.

Komende zaterdag gaat Middelstum op bezoek bij Corenos uit Roodeschool. Twee week later (27 oktober) komt De Heracliden uit Uithuizermeeden op bezoek in Middelstum.

Middelstum – HS’88 3-6 (0-2): 0-1 Rosevink (26); 0-2 Stol (30); 0-3 Stol (55); 0-4 Stol (66); 1-4 Bronsema (70); 1-5 Rosevink (73); 2-5 Bronsema (75); 3-5 Bronsema (89); 3-6 Rosevink (90)

Klik hier voor het fotoverslag.

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl