Lange tijd zag het er zaterdag naar uit dat Middelstum in het uitduel bij Corenos tegen haar eerste nederlaag van dit seizoen zou aanlopen. In blessuretijd kwamen de blauwhemden alsnog langszij door een treffer van Siebrand Dijkema. De gelijkmaker was zeker gezien het veldspel van Middelstum verdiend zo gaven ook beide trainers na afloop van dit duel aan.

19092015Corenos-Middelstum

Middelstum blijft het in de eerste wedstrijden van dit prille seizoen uitstekend doen. Na de winst uit bij Westerlee (2-3) en de thuisoverwinning vorige week tegen Onstwedder Boys (3-0) stonden de blauwhemden, voorafgaande aan de derby tegen Corenos samen met Amicitia VMC en de Fivel samen aan kop in de 4e klasse C. Ook op het sportpark van Roodeschool waren de bezoekers uit Middelstum zaterdag , met name voor de theepauze de beter voetballende ploeg. Dat er niet gescoord werd door de ploeg van Jan Jaap Zijlstra mocht als zeer verrassend worden gezien. De blauwhemden kregen wel wat mogelijkheden maar waren vaak onnauwkeurig in de eindpassing waardoor er met een brilstand op het scorebord de kleedkamers werd opgezocht door beide ploegen.

Openingstreffer
Na de theepauze werd er al vroeg gescoord door de thuisploeg. Een lange bal van achteruit bij Corenos werd door de verdediging van Middelstum verkeerd ingeschat waardoor Lars Baar van de thuisploeg oog in oog kwam te staan met Thomas Eek. Baar maakte het karwei koelbloedig af en liet Eek onder de lat bij Middelstum kansloos (1-0). Het was op dat moment aan de bezoekers uit Middelstum om de druk op de gastheren wat meer op te voeren. Doordat Middelstum het vizier wat meer naar voren had gericht om de gelijkmaker op het scorebord te krijgen ontstonden er mogelijkheden voor Corenos. Zo had Germen Tamsma de ploeg van Peter Ernst oog in oog met doelman Thomas Eek van Middelstum op 2-0 moeten zetten maar faalde hij in de afronding. Dat de gelijkmaker alsnog op het scorebord kwam in blessuretijd was gezien het spelbeeld verdiend te noemen. Op aangeven van Ivan Milcovic scoorde Siebrand Dijkema namens Middelstum de 1-1. Niet veel later klonk het eindsignaal van leidsman Reitsema.

Door het gelijkspel van Middelstum, en het puntverlies van de beide mede koplopers de Fivel en Amicitia VMC blijft de ploeg van Jan Jaap Zijlstra ook na 3 gespeelde wedstrijden koploper in de 4e klasse C met 7 punten uit 3 duels. Komende zaterdag ontmoet Middelstum op het eigen sportpark GEO uit Garmerwolde. De wedstrijd begint zoals gebruikelijk om 14.30 uur. U bent uiteraard van harte welkom bij dit duel.

Klik hier voor een fotoverslag.

Corenos-Middelstum 1-1(0-0): 48. Baar 1-0, 90. Siebrand Dijkema 1-1

Bron: Middelstum-info.nl | www.middelstum-info.nl