1. Kun je je kort even voorstellen?

Mijn naam is Auke Klaassen en ik ben vijftien jaar oud en woon in Middelstum. Ik voetbal in de A1 en in de B1. Ik zit vanaf mijn 6e  jaar al op voetbal en ben er nooit mee gestopt.

1. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Ik help waar ik kan. Ik fluit regelmatig op een vrijdagavond bij 45+ voetbal en bij de dames 35+. Ik vlag ook vaak bij wedstrijden en help 1 keer in de twee weken mee met de voetbalclinic op vrijdagmiddag.

1. Sinds wanneer?

Ik fluit de vrijdagavondwedstrijd nu ongeveer twee seizoenen net als vlaggen wat ik nu ook sinds 2 seizoenen doe. De voetbalclinic op vrijdagmiddag is er nog niet zo lang ik denk dat ik dat nu ongeveer twee a drie maanden doe.

1. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Ik ben nog niet zo oud dus bij mij is deze vraag niet van toepassing.

1. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Dat je er mensen blij mee maakt. Bij fluiten en vlaggen kunnen de jongens en meiden lekker voetballen en bij de voetbalclinic kun je de wat jongere kinderen wat voetbal bij leren en dat vind ik gewoon heel erg leuk.

1. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Ik vind eigenlijk dat de club overal goed voor zorgt. Je krijgt altijd wat te drinken als je bezig bent met de wedstrijden fluiten. Na afloop van de voetbalclinic krijg je ook wat drinken. En ik krijg zelfs nog een jas van de club.

1. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

De mensen en de eerlijkheid denk ik. Iedereen zegt waar het opstaat en praat er niet omheen.

1. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Kijk het is allemaal leuk wat ik doe maar als ik aan een vrijwilliger denk bij de club denk ik toch aan David de Boer. Altijd als ik op de club ben is hij er ook wel. Dan achter de bar, dan druk bezig achter de laptop, dan weer hier druk mee, dan weer daar druk mee. Dus ik geef hem door aan David de Boer.

1. Wat zou je de lezers mee willen geven?

Ga lekker voetballen, het is gezond en je bent even uit de dagelijkse sleur. En wees allemaal een beetje aardig voor elkaar!