1. Kun je je kort even voorstellen?

Mijn naam is David de Boer, voor velen van jullie een bekende waarschijnlijk. Ik ben 21 jaar oud en woon in Westerwijtwerd. Naast het vrijwilligerswerk binnen de club ben ik ook veel te aanschouwen bij het 4e elftal, dat mij soms verhuurd aan de andere elftallen. Verder ben ik sinds afgelopen zomer begonnen aan de opleiding Facility Management aan de Hanzehogeschool in Groningen.

2. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Op dit moment ben ik voorzitter van zowel de Kantine- als de Activiteitencommissie. Verder word ik regelmatig gevraagd om dingen zoals bijvoorbeeld het Eindejaarstoernooi in de Boshal te organiseren namens de VV Middelstum. Ook ben ik onderdeel van de kascommissie.

3. Sinds wanneer?

Sinds begin 2014 ben ik al actief bezig met de kantine bezig waarvan ik inmiddels sinds 2 jaar voorzitter ben. Van de activiteitencommissie ben ik al 2,5 jaar lid waarvan inmiddels een maand of 4 voorzitter. Verder ben ik zo’n 2 jaar onderdeel van de kascommissie.

4. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

In het verleden heb ik ook veel gedaan met de jeugd, naast training geven ben ik ook nog 2 seizoenen jeugdleider geweest.

5. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Het mooiste aan vrijwilligerswerk is dat het enorm dankbaar werk is, waar je veel van kunt leren in de praktijk. Ik ben ook heel blij met de kansen die ik krijg om in mezelf te investeren van het bestuur.

6. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Natuurlijk blijven er altijd verbeterpunten binnen onze vereniging, hier wordt met man en macht aan gewerkt. Het grootste verbeterpunt op dit moment is het oplossen van het tekort aan vrijwilligers in de kantine en de activiteitencommissie.

7. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

Ons club is uniek door de manier waarop we mensen helpen als deze hierom vragen. Verder zijn we voor veel  mensen een ontmoetingsplek op zaterdag, soms vanwege het voetbal anders wel voor het sociale contact. Dat maakt in mijn ogen de VV Middelstum uniek.

8. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Graag zou ik iets meer willen weten over Jaap Vriezema, omdat hij de club een warm hart toedraagt er veel tijd in investeert.

9. Wat zou je de lezers mee willen geven?

Graag wil ik iedereen meegeven dat we samen VV Middelstum zijn en moeten behouden voor de toekomst. Iedereen kan op zijn eigen manier de club helpen. Het kan simpel en snel maar ook complexer en langdurend zijn. Zolang we het samen maar oplossen!