Kun je je kort even voorstellen?
Ik ben Diederik Lalkens, wonende in Middelstum. Van boer tot baggeraar en daardoor door de week altijd van huis. Getrouwd met de liefste vrouw van Middelstum: Jeanette van Dijken. Samen trotse ouders van drie kinderen. Hobby’s: motoren en whisky. Tot mijn 25ste vaste tweede elftal speler maar na een paar knieblessures is mijn carrière daar gestopt.

Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?
Coach van Dames 1. Martin Roetert gaat altijd mee als vlaggenist en door de week hebben we het trainersduo Bas Kuiper en Robin Ammeraal die elkaar mooi aanvullen. Ook blij zijn we met onze sponsoren Sieme.nl en Kerwin van Wolde Timmerwerken.

Sinds wanneer?
Ik ben met mijn derde seizoen bezig.

Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?
Zo’n 13 jaar geleden was ik samen met Jeanette begeleider bij de F-jes waar Niels toen in voetbalde. En vroeger meer als tegenwoordig meehelpen met het verhogen van de kantineomzet.

Wat vind je nu het mooie aan dit werk?
Toch nog bezig zijn met sport en de sociale contacten. Hoogtepunten en dieptepunten beleven: Vorig jaar kampioen en dit jaar waarschijnlijk glorieus ten onder. De kans is wel heel groot dat we degraderen. O ja, de feestjes van Dames 1. Voor de rest mag ik daar niks over zeggen. Ons kampioensfeest met DJ Roy was dankzij Sieme Gerrijts uitzonderlijk. Maar hoe vier je een degradatie?!

Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?
Korte lijnen en gelijk doorspelen van info dat van belang is, bijvoorbeeld bij afgelastingen.

Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?
Gelijkheid en iedereen is welkom.

Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?
Minke Lalkens, de vrouw die beter voetbalt dan mij. Een schim op het veld, wie is zij?

Wat zou je de lezers mee willen geven?
Doe wat je nog graag wilt gaan doen. Wees eerlijk en lief voor elkaar, het is soms sneller voorbij dan je zou willen.