Kun je je kort even voorstellen?
Mijn naam is Frank Konneman, ik ben 40 jaar. Geboren in het Noord Drentse Roden en inmiddels al sinds 2006 woonachtig in Huizinge. Samen met mijn vriendin Inge Nagtegaal en onze twee dochters Reza en Bente.

Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?
Ik geef her en der training aan de jeugd of dames binnen de v.v. Middelstum. Daarnaast voer ik samen met Jeroen van Zalm de begeleiding over het 45+ team.

Sinds wanneer?
Beide bovenstaande functies sinds huidig seizoen. Ik heb dit seizoen namelijk een sabbatical jaar, want hiervoor ben ik 18 jaar als jeugd- en hoofdtrainer actief geweest.

Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?
In het seizoen 2010-2011 heb ik als vrijwilliger training gegeven aan Middelstum C1 en C2. Dit was 1 keer in de twee week, samen met andere trainers. Van hieruit ben ik daarna ook drie seizoen hoofdtrainer van v.v. Middelstum geweest.

Wat vind je nu het mooie aan dit werk?
Voetbal is mijn passie en ik beleef veel plezier aan het trainen en ontwikkelen van de jeugd. Ze zijn leergierig en dat geeft heel veel voldoening.

Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?
Ik ga volgend seizoen mijn taken binnen de club uitbreiden. We hebben het eerste oriënterende gesprek gehad. Het is de bedoeling dat ik de rol van jeugdcoördinator op me ga nemen. Dit ook in de samenwerking met Krijno Bos.
Een van de taken is bijvoorbeeld het coachen van trainers, hun de kneepjes van het trainersvak meegeven lijkt me een leuke uitdaging!

Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?
v.v. Middelstum is een hechte dorpsvereniging. Met 45+ komen we nog wel eens spelers te kort en dankzij de bereidheid van de overige senioren kunnen we altijd spelers ronselen, dat kenmerkt een club als Middelstum. Tevens beschikt de club over een prachtig vernieuwde accommodatie.
Persoonlijk vond ik het geweldig dat spelers en supporters wedstrijden van mijn vorige club v.v. Peize kwamen bezoeken. Dat straalde veel warmte uit en dat heb ik zeer gewaardeerd!

Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?
Ik zou graag meer willen weten van Randy Bolhuis een jongen die zich veel inzet voor de vereniging als vrijwilliger.

Wat zou je de lezers mee willen geven?
Wees trots op de club en spreek dit ook vooral ook uit. Een positieve sfeer is de basis van een gezonde en florerende vereniging!