1. Kun je je kort even voorstellen?

Jeroen Boomsma, 30 jaren jong, sinds een maandje woonachtig in het mooie Middelstum.

2. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Binnen de club ben ik jeugdtrainer/leider van JO13 en zit ik in de PR-commissie.

3. Sinds wanneer?

Jeugdtrainer/leider sinds een jaartje of 6 en komend seizoen ook weer en de PR-commissie ongeveer 4 jaar (hoelang is deze commissie er inmiddels?), vanaf het begin bij betrokken in ieder geval.

4. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Ja, in het verleden heb ik nog bardiensten gedraaid toen ik (weer eens) geblesseerd was. Verder ben ik jarenlang voorzitter geweest van de activiteitencommissie, hier ben ik dit seizoen mee gestopt, na een aantal leuke jaren met veel leuke activiteiten vond ik het tijd voor verfrissing in het team; nieuwe mensen, nieuwe ideeën.

5. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Het is heel leuk om te doen en je krijgt er veel waardering voor terug. Ondanks dat je het als vrijwilliger (bijna) nooit helemaal goed kan doen. Maar zonder vrijwilligers is er geen voetbalvereniging.

6. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Niet concreet voor de functies die ik vervul.

7.  Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

De VV is een (h)echte vereniging met veel gezelligheid. Iedereen kent elkaar (bijna), veel vrijwilligers die voor de club klaar staan, ook al mogen dat nog wel wat meer zijn. Ook met minder leuke dingen, die we helaas kort geleden nog hebben meegemaakt, zie je maar weer wat voor hechte club het is.

8. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Martijn Poort, mede dankzij hem heb ik de eer gekregen om deze vragen in te vullen, nu is het aan hem. Daarnaast heeft hij denk ik wel het e.e.a. te vertellen over zijn functie(s) als vrijwilliger in het seizoen 2018/2019.

9.  Wat zou je de lezers mee willen geven?

Zoals eerder genoemd; zonder vrijwilligers is er geen voetbalvereniging. Er zijn al veel vrijwilligers binnen de club actief, echt klasse, maar er zijn nog niet genoeg. Veel mensen vervullen nu meerdere functies binnen de vereniging, soms vrijwillig en soms omdat er niemand anders voor is. Er zijn zoveel leden die verder niets binnen de vereniging doen qua vrijwilligerswerk (ook niet verplicht natuurlijk), maar als iedereen een kleine taak op zich neemt, maakt het voor velen nog leuker om vrijwilliger bij de VV te zijn. Iedereen heeft het druk met zijn/haar privéleven qua werk etc, maar dat is voor iedereen gelijk. Dus denk deze zomer eens na over een leuke taak als vrijwilliger binnen de club.

Verder iedereen een fijne vakantie gewenst, zodat iedereen in augustus weer klaar is voor een nieuw seizoen 2018/2019!