Kun je je kort even voorstellen?

Mijn naam is Johanna Riedstra- Niemeijer, ik ben 39 jaar, getrouwd met Andre en moeder van Kelly en Nick. Ik ben geboren in Bedum en woon al bijna 20 jaar in Middelstum. Ik heb jaren in een verzorgingshuis gewerkt als voedingsassistente maar door lichamelijke klachten heb ik daarmee moeten stoppen en werk nu al 12 jaar als gastouder.

Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Ik ben Jeugdleider bij het team JO11. En ik ben net sinds deze week bevoegd om op de Facebooksite van de club meer foto’s en nieuws te publiceren over onze jeugdteams.

Sinds wanneer?

Ik ben nu 4 jaar jeugdleider. Bij de JO8 begonnen en met mijn zoon elk jaar meegegaan naar het volgende team.

Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Ik ben vroeger, toen mijn dochter Kelly een jaartje op voetbal zat, ook jeugdleider bij haar team geweest maar voetbal bleek niet haar sport.

Ik ben ook jaren actief geweest bij de bardienst. Bijna het vaste maatje van Maico de Graaf op de zaterdagochtend, dit was nog in de oude kantine.

Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Ik vind het mooi om betrokken te zijn bij de vereniging en erbij te horen. De interactie met de kinderen van mijn team, de klik met mijn medejeugdleider Carien, vroeger met Arent Westing, dat waren ook mooie tijden.

Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Ik hoop door mijn bevoegdheid om op de Facebooksite foto’s en nieuwsberichten te plaatsen over onze jeugd dat men meer ziet van onze jeugd en hun wedstrijdprestaties want dat zie ik te weinig.

Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

Zodra ik ons sportpark op zaterdagochtend op loop is het de ‘goedemorgentoewensing’ van iedereen waarmee mijn dag al goed begint. Elke zaterdagochtend zijn daar dezelfde personen die de club die dag weer vooruit helpen en dat vind ik mooi.

Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Mijn opvolger is Minko Bakker. Minko is ook een echte vrijwilliger bij de club en ‘mijn voetbalmaatje ’. Elke zaterdag staan we weer samen langs de lijn bij ons 1e elftal.

Wat zou je de lezers mee willen geven?

Ik hoop dat VV Middelstum echt een unieke club blijft, dat iedereen de club een warm hart blijft toedragen. Want een vereniging kan niet zonder vrijwilligers!