1. Kun je je kort even voorstellen?

Mijn naam is Julian Mulder, ik woon in Middelstum en ben 20 jaar oud. Ik doe nu de opleiding onderwijsassistent en heb vorig jaar net Sport en Bewegen afgerond. In mijn vrije tijd ben ik vaak met voetbal bezig zowel kijken als zelf spelen.

2. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Ik train momenteel de JO-10 en de JO-11.

3. Sinds wanneer?

Vanaf dit seizoen train ik 2 teams tegelijk met 3 andere trainers.

4. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met training geven. Eerst heb ik training gegeven aan de JO-7 en ik heb alle leeftijdsgroepen van JO-7 t/m de JO-11 getraind.

5. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Ik vind het mooie aan dit werk dat je meehelpt in de ontwikkeling van deze spelers en ook om iets terug te doen voor de club waar ik al mijn hele leven voetbal.

6. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Tijdens de trainingen van de jeugd waar ik training geef kan het qua materiaal wel wat beter geregeld worden. Dat is nu al wel beter dan vorige jaren. Het zou mooi zijn wanneer elk team andere ballen heeft en niet dat de JO-8 t/m de JO-11 dezelfde ballen hebben.

7. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

VV Middelstum is heel goed in jonge spelers opleiden en die dan doorstromen naar de senioren en ook is er goede communicatie binnen de club hoe alles geregeld is. Maar ook de sfeer is er goed, zo zijn er bijvoorbeeld veel supporters die de teams altijd goed aanmoedigen.

8. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Johanna Riedstra volgt mij op, ik geef dit door aan haar omdat ze de begeleidster is van het team waar ik training aan geef en ben benieuwd hoe zij hier over denkt.

9. Wat zou je de lezers mee willen geven?

Ik hoop dat we het seizoen met zijn allen succesvol kunnen afronden en kunnen strijden voor de bovenste plekken zowel de jeugdteams als de seniorenteams en dat we de sfeer er goed in blijven houden met zijn allen bij de voetbalclub.