1. Kun je je kort even voorstellen? Ik ben Martin Roetert. 52 jaar,  getrouwd met Diane Huitsing en vader van Esmee (18) en Ferdi (15).  Ik ben sinds 2013 werkzaam bij Waterschap Noorderzijlvest als kraanmachinist. De zaterdag staat bij ons  in het teken van sport. Diane voetbalt bij dames 2 van de VV, Ferdi speelt bij JO-19 (als 15-jarige) en Esmee volleybalt. Dus al met al allemaal behoorlijk sportief.

2. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub? Momenteel ben ik als vrijwilliger betrokken bij de dames 1 van de VV. Ik ben de vaste grensrechter, en probeer een beetje mee te coachen. Ook ben ik grensrechter bij JO-19.  Vaak is dat te combineren, dus 2 wedstrijden op een dag, maar spelen ze gelijktijdig dan gaan de dames toch voor.

3. Sinds wanneer? Grensrechter bij de dames ben ik sinds 4 jaar. Bij JO-19 ben ik als invalgrens begonnen in 2016/2017. En dit seizoen als vaste grens mits het past met het speelschema van de dames.

4. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht? In 1993 ben ik begonnen met  vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum.  Toen ook al bij de dames. Johan de Hek werd trainer van de dames, en ik werd begeleider tijdens de wedstrijden en nam af en toe een training over van Johan. Dat heb ik gedaan tot 2001. Toen is Esmee geboren en kwam ik eigenlijk tijd tekort. Ook de drukke en lange werkdagen waren moeilijk te combineren met de voetbalwedstrijden. Toen Ferdi begon te voetballen kwam ik weer vaker op het voetbalveld, en zag ik ook dat de dames vaak een gebrek aan een grensrechter en/of begeleider hadden. Tja, toen begon het toch weer te kriebelen. En zodoende begon het met af en toe wat helpen tot de vaste grensrechter op dit moment.

5. Wat vind je nu het mooie aan dit werk? Het mooiste aan deze “job” is toch wel de lol die we hebben met een heel leuk team. Het is mooi om een beetje te kunnen helpen om het team te laten presteren, maar ook buiten het veld is het echt gezellig.

6. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben? Tja, verbeterpunten… goede communicatie is heel belangrijk. Of het nu een afgelaste wedstrijd betreft of info over kantine-activiteiten.

7. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club? Een unieke club?? Dat is moeilijk te zeggen, maar wel een onmisbare club voor het dorp. Oud, jong, man, vrouw, jongen, meisje, supporter of sporter, we hebben allemaal een blauw/wit hart en staan voor onze vereniging.

8. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom? Ik zou wel meer willen weten van Robert Vriesema als vrijwilliger.

9. Wat zou je de lezers mee willen geven? Ik wil de lezers graag meegeven dat de vereniging bestaat uit een hele hoop teams, zowel jeugd als senioren als dames. Soms heb ik de indruk dat alles om het eerste draait, maar zonder de steun van alle voetballers en voetbalsters van de vereniging redt ook het eerste het niet. Vergeet niet dat je plezier houdt in wat je doet. Of je nu zelf een balletje staat te trappen, of dat je je de longen uit het lijf roept aan de kant als supporter. En ga respectvol met elkaar om, ook al is er soms een mindere scheids of een minder sportieve ploeg.