Kun je je kort even voorstellen?

Ik ben Minke Lalkens en woon in Kantens. Ik studeer sportkunde aan de Hanzehogeschool in Groningen waarbij ik stage loop bij ECO-Coaching in Heerenveen. Ik voetbal zelf nu voor het 4de seizoen bij VV Winsum VR1 in de voorhoede waarbij ik de ambitie heb om nog 1 niveau hoger te voetballen. Naast mijn school en voetbalactiviteiten, werk ik in het weekend in de bediening bij Brouwers in Middelstum.

Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Samen met Michel de Graaf geef ik training aan de Jo17-1. Dit is mijn eerste seizoen als trainer en ik vind het ontzettend leuk om te doen. In combinatie met de cursus TC3 die ik volg en met de ervaringen die ik opdoe tijdens stage en de trainingen bij Middelstum kan ik mijzelf goed ontwikkelen als trainer. Daarnaast is de groep die ik train erg gemotiveerd en er hangt altijd een goede leuke sfeer tijdens de trainingen waar je als trainer natuurlijk ook super veel energie van krijgt.

Sinds wanneer?

Sinds seizoen van 2019-2020.

Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Haha, toen ik nog in de jeugd voetbalde mochten we eens in de zoveel tijd programmaboekjes verkopen waarna we altijd een gele AA kregen van Mayko. Iets dat ik me goed kan herinneren en binnen het team toch wel een geliefde activiteit was. Maar of je dit als vrijwilligerswerk mag benoemen is de vraag…..

Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Ik ben iemand die ontzettend van sporten houd en altijd al enorm fanatiek ben geweest tijdens het voetballen. Als trainer ben je onderdeel van de persoonlijke ontwikkeling van de spelers maar ook de groei van het team, wat geweldig is om te zien. Het mooiste is als de spelers iets van je aannemen, er mee aan de slag gaan en echt beter worden en dan even dat oogcontact zoeken, een handje opsteken tijdens de wedstrijd of gewoon naar de grond kijken en lachen.

Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Nee, ik denk dat de club het goed heeft geregeld met het oog op de begeleiding van de trainers.

Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

Ons kent Ons. De zin ‘’Kennie ja wel’’ kun je binnen de club niet omheen. Iedereen is welkom.

Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Een terugkomend talent, waar ik nog nooit van heb gewonnen, helaas… Ik geef graag het stokje door aan Daan van Aller.

Wat zou je de lezers mee willen geven?

Droom, heb ambitie, stel een doel en ga ervoor.