1. Kunt u zich kort even voorstellen?

Mijn naam is Minko Bakker. Gehuwd en vader van een dochter en een zoon. Ik heb twee kleinkinderen en de verwachting is dat we half juli onze eerste achterkleinkind mogen verwelkomen!

Ik ben geboren in Uithuizen en vanaf 1971 woonachtig in Middelstum. Vanaf dat jaar tot mijn pensionering werkzaam geweest bij de gemeente als financieel medewerker bij de afdeling Openbare Werken.

1. Wat voor vrijwilligerswerk doet u momenteel voor de voetbalclub?

Op maandag en vrijdag komt de volledige onderhoudsploeg bij elkaar. Mijn werkzaamheden zijn het schoonhouden van de keuken van de kantine en het klaarzetten van diverse producten voor het kantinepersoneel voor de zaterdag.

Op maandag wordt het wedstrijdbord voor de zaterdag ingevuld en de stand van het eerste elftal bijgewerkt. Voor de wedstijd van het eerste, bij thuiswedstrijden, maak ik het programmablad klaar en assisteer ik Jaap Vriesema eens per maand bij de ontvangst van de tegenstander, scheidsrechter, pers enz..

1. Sinds wanneer?

De meeste werkzaamheden sinds het bestaan van de nieuwe sporthal, vanaf ongeveer 2016 dus.

1. Hebt u in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Na een jaar woonachtig te zijn geweest in Middelstum, ben ik gevraagd voor een bestuursfunctie. Ik heb daarna ongeveer twintig jaar de functie van penningmeester vervuld. Verder ben ik enkele jaren jeugdleider geweest en enkele jaren clubscheidsrechter. Daarna nog enkele jaren officieel als KNVB-scheidsrechter.

Als opvolger van Berend Lijnema heb ik nog ongeveer tien jaar de Toto / Lotto verzorgd. Dit heeft ons nog een bedrag van 10.000 gulden opgeleverd voor de bouw van een nieuwe kantine in 1984.

1. Wat vindt u nu het mooie aan dit werk?

De betrokkenheid bij de club. Ik beleef veel plezier in mijn werk en verheug mij altijd weer op de zaterdag. Vooral het lid zijn van de ‘Harde kern’ geeft mij veel voldoening. Zowel uit en thuis zijn wij altijd aanwezig bij de wedstrijden van het eerste elftal. Bij bijzondere wedstrijden zorgen wij voor extra sfeer zoals siervuurwerk en het inzetten van de jongere jeugd (via Johanna Riedstra). Verder besteden wij aandacht aan spellers die langdurig geblesseerd zijn.

1. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Geen

1. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

Ik zou de club niet uniek willen noemen. Vele dingen die ik bij deze vereniging meemaak zullen ook bij andere clubs gebeuren. Positief vind ik wel het vele bezoek van ouders op de zaterdagmorgen en de grote groep supporters bij uitwedstrijden van het eerste elftal. En niet te vergeten de grote schare bij de kampioenswedstrijd van de JO-19. Wat een geweldige ambiance!

1. Van welke vrijwilliger zou u meer willen weten, kortom wie volgt u op in deze rubriek en waarom?

Mijn opvolger is Geert Wieringa. Een vrijwilliger waarvan de meesten niet weten wat hij voor deze vereniging betekent.

1. Wat zou je de lezers mee willen geven?

De VV Middelstum is een prachtige club die nog meer vrijwilligers verdient. Je krijgt er veel voor terug!