1. Kun je je kort even voorstellen?
Ik ben Nick Verkerk, 23 jaar oud en woon in Middelstum. Momenteel doe ik de PABO (opleiding voor leraar basisonderwijs) bij NHL Stenden in de stad Groningen. In mijn vrijetijd kijk ik veel voetbal, zowel de eredivisie als buitenlandse competities. Verder dart ik graag.

2. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?
Ik geef training en coach de wedstrijden van de Jo-19 samen met elftalleider Martijn de Vries.
Verder ben ik algemeen coördinator van de jeugdcommissie.

3. Sinds wanneer?
Ik ben al drie jaar betrokken bij de Jo-19 als assistent-trainer. Vorig jaar was ik naast assistent ook elftalleider van de Jo-19. Dit seizoen is het helaas niet gelukt om een nieuwe (hoofd)trainer vinden. Vandaar dat ik nu deze rol heb overgenomen.
Algemeen coördinator van de jeugdcommissie ben ik sinds het begin van dit seizoen.

4. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?
Ik heb de afgelopen 7 jaar keeperstraining gegeven aan de jeugd. Ik heb dit altijd met heel veel plezier gedaan maar helaas heb ik daar aankomend jaar geen tijd meer voor.

5. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?
We hebben bij de Jo-19 echt een superleuke en fanatieke groep. Het mooiste vind ik om van dichtbij mee te maken hoe spelers zich ontwikkelen als voetballer maar ook als persoon. Verder zijn de wedstrijden op de zaterdag natuurlijk altijd een hoogtepunt, het plezier en het fanatisme bij onze jeugd vind ik prachtig.
En natuurlijk wil je die pubers soms wel eens achter het behang plakken! Maar over het algemeen ben ik heel blij met ze. Ik ga dan ook altijd met heel veel plezier naar het voetbalveld!

Het mooiste aan mijn andere functie vind ik toch vooral de kans die ik nu heb om ideeën uit te wisselen met andere fanatieke vrijwilligers.

6. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?
Er zijn altijd verbeterpunten maar ik vind dit niet de plek om daaropin te gaan. Ik denk dat je verbeterpunten het beste direct kunt communiceren aan de personen die daar verantwoordelijk voor zijn. Blijf vooral het gesprek aangaan met elkaar. Een goede en duidelijke communicatie is daarin heel belangrijk.

7. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?
Of de club uniek is weet ik niet maar het meest bijzondere aan de voetbalclub vind ik dat ik hier nog steeds met jongens voetbal die ik al ken sinds groep 1. Verder vind ik het mooi dat er zo veel (zowel jong en oud) vrijwilligers zich altijd maar inzetten voor de club. Als er iets uniek is dan is dat het wel!

8. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?
Aijolt Douma.
Ik heb Aijolt de afgelopen drie jaar van dichtbij zien groeien in de onder 19. Hij is een fanatieke speler die zijn teamgenoten op de juiste manier kan motiveren. Als echte aanvoerder gaat hij altijd voorop in de strijd. Helaas voor de jo19 maakt hij dit jaar de overstap naar de senioren. Maar gelukkig blijft Aijolt als trainer actief voor de (jongste)jeugd! Ik ben benieuwd naar zijn kijk op deze vragen.

9. Wat zou je de lezers mee willen geven?
Kritisch zijn is goed, zo houden we elkaar scherp. Maar zorg wel dat kritiek opbouwend is. Alleen benoemen wat “fout” is gaat heel makkelijk maar lost niets op. Probeer juist op een positieve manier te benoemen hoe iets dan anders zou kunnen.

Verder hoop ik dat we er met z’n allen als vereniging een supermooi, succesvol, sportief en gezellig seizoen van gaan maken! Want voetbal is en blijft natuurlijk de leukste en meest belangrijke bijzaak in het leven!