Kun je je kort even voorstellen?

Ik ben Robert Vriesema, 36 jaar en samenwonend met Marieke aan de Coendersweg. Ik ben werkzaam als postbezorger bij Postnl. Ik ben geboren en getogen in Middelstum in een echt voetbalgezin. Ik voetbal mijn wedstrijdjes bij het 4de elftal.

Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Ik ben leider van Dames 2, deze spelen hun wedstrijden op de vrijdagavond. Op de woensdag geef ik samen met Bas Kuiper training aan zowel Dames 1 als 2.

Sinds wanneer?

Halverwege 2017 kwam vanuit het bestuur het verzoek namens de dames of ik het leuk zou vinden om Dames 2 training te geven en op vrijdag te begeleiden. Dit leek mij wel wat. Ik zou eerst alleen het seizoen afmaken, maar inmiddels zijn we anderhalf jaar verder. Met als absoluut hoogtepunt het kampioenschap van de najaarscyclus. Later zijn ook de trainingen van Dames 1 erbij gekomen. Die hadden op dat moment geen trainer en daardoor zijn de trainingen van dames 1 en 2 samengevoegd.

Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Poeh, dit wordt even graven. Ik ben op mijn 17de begonnen bij de E-junioren, met o.a. Gerard Bronsema en Willem de Bont in de gelederen. Daarna heb ik een aantal jaar de dames en de meisjes begeleid. Ook ben ik jeugdleider geweest van de C-junioren.

In het seizoen 2011/2012 was ik leider van het 2de elftal. Tussendoor heb ik nog in het jeugdbestuur en de activiteitencommissie gezeten. Ook heb ik wat hand en spandiensten verricht op het oude sportpark. Daarnaast heb ik de Nieuwjaarsquiz een aantal jaar met heel veel plezier georganiseerd.

Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Ik ben een groot voorstander van de PIT-methode. Dit staat voor Plezier, Inzet en Teamwork. Ik probeer dus ook zoveel mogelijk dat er plezier is tijdens de training en  wedstrijden. Als de sfeer goed is komen de resultaten vanzelf. Ik kan enorm genieten als een speler/speelster gedurende een seizoen steeds beter wordt. Dat het spreekwoordelijke kwartje valt en dat hij/zij het steeds beter begint te zien en te snappen.

Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Nee, als ik iets te melden heb weet ik de juiste mensen wel te vinden.

Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

Of VV Middelstum daar uniek in is weet ik niet, maar ik vind het mooi dat alle lagen van de samenleving samen komen in een vereniging. Je bent als het ware een afspiegeling van de maatschappij. De club is dus niet uniek, de mensen die er rondlopen wel.

Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Na lang wikken en wegen ben ik uitgekomen bij onze nieuwe penningmeester Jarno Folkers.

Wat zou je de lezers mee willen geven?

Kijk niet alleen wat er fout gaat bij de club, maar kijk ook wat er goed gaat.