1. Kun je je kort even voorstellen?

Mijn naam is Ronnie Medema, 51 jaar en spackspuiter van beroep. Samenwonend met Anita en vader van twee kinderen: Damon (22) en Alissa (18).

1. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Op dit moment fluit ik zowel jeugd- als seniorenwedstrijden en ik ben grensrechter bij het eerste elftal. Verder ben ik consul en zit ik in de activiteitencommissie en sinds kort in de jubileumcommissie voor het 90-jarig bestaan van onze club. Verder help ik waar nodig, zoals onlangs bij het vervangen van het ophangsysteem van de reclameborden.

1. Sinds wanneer?

Constant door de jaren heen.

1. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Ik heb een aantal jaren in het bestuur gezeten en ben jarenlang jeugdleider geweest. Ook zat ik al een keer eerder in de activiteitencommissie.

1. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Het voetballen zelf geloof ik inmiddels wel. Gelukkig mag ik graag fluiten en vlaggen. En daar komt bij dat vrijwilligers tegenwoordig niet voor het oprapen liggen.

1. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Natuurlijk zijn er altijd verbeterpunten aan te wijzen, op welk vlak dan ook. Wat me wel opvalt, en dan heb ik het over zijn geheel op voetbalgebied, is dat tegenwoordig bij elke beslissing van de scheidsrechter, spelers vragen om uitleg. Dat loopt de spuigaten uit! Maar ‘goed’ voorbeeld doet volgen natuurlijk, het begint al bij de profs. .

En hopelijk kunnen we volgend seizoen wekelijks met vijf seniorenteams de wei in, zonder dat er op het laatste moment nog een wedstrijd wordt uitgegooid omdat er te weinig spelers zijn bij ons of de tegenstander.

1. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

De gezelligheid, vv Middelstum is een echte dorpsclub.

1. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Dirk de Groot, een pracht kerel!

1. Wat zou je de lezers mee willen geven?

De voetbalvereniging Middelstum is een prachtige club met een mooi complex dat wordt onderhouden door veel vrijwilligers. Dus laat alles heel aub! Verder wens ik iedereen een fijne vakantie toe. Blijf gezond en wees lief voor elkaar.

Ps mochten er nog mensen zijn die ideeën hebben voor het 90-jarig bestaan, schroom niet en geef ze door. Alle ideeën zijn welkom!