Kun je je kort even voorstellen?
Mijn naam is Sieme Gerrijts en ik ben opgegroeid op Ameland. Sinds 1983 woon ik in Middelstum. Ik werk bij DUO in Groningen en in het weekend draai ik af en toe plaatjes. Voornamelijk bij Zalencentrum Vita Nova en in de kantine van VV Middelstum. En dat met veel plezier!

Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?
Ik sponsor drie teams. Voor de tweede seizoen sponsor ik de dames (shirts) en hebben we jaarlijks een feestje bij iemand thuis waar ik dan draai. Verder sponsor ik bij JO-19 de tassen (met David de Boer van DB-Facility) en de mannen van 45+ de trainingsjassen (samen met Eling Zuidhof van Eventive).

Sinds wanneer?
Sinds het seizoen ’18-’19 ben ik begonnen bij de dames. En dit seizoen bij de mannen.

Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?
Nee, maar wel supporter langs de lijn.

Wat vind je nu het mooie aan dit werk?
Het begon twee seizoenen geleden samen met coach Diederik Lalkens als een grap.
Aangezien ik af en toe al kwam kijken bij de dames zei hij tijdens de derby Middelstum 1 – Stedum 1: “Waarom word jij geen sponsor van de dames?”. En in de rust zat ik al aan tafel met de sponsorcommissie…. En dan na een seizoen kampioen worden. Dat had ik natuurlijk nooit verwacht! Gevierd met een groot feest met DJ Roy en Thomas Visser!

Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?
Nee, ik ben dik tevreden. Blijft grappig om m’n cartoon gezicht overal te zien. Een keer per jaar een gezellige sponsoravond met de laatste keer scheidsrechter Bas Nijhuis was ook top.

Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?
De gezelligheid en broederlijkheid. Ook bij dikke verlies of natuurlijk winst is de derde helft altijd gezellig in de kantine.

Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?
Begon er twee vragen eerder al over: Diederik Lalkens. Wat brengt hem bij de club en hoelang gaat hij nog door met de dames?

Wat zou je de lezers mee willen geven?
Maak er met z’n allen wat van. Met het prachtige sportcomplex komt dit vast wel goed!