1. Kun je je kort even voorstellen?

Mijn naam is Simon Bolhuis, geboren op 11 december 1955. Ik kom uit een gezin van vijf kinderen en heb twee oudere zussen en een oudere en jongere broer. Getrouwd met Yvonne en we hebben twee dochters die alle twee de deur uit zijn. Ook genieten we van twee kleinkinderen, een kleinzoon van acht en een kleindochter van vier.

Ik ben haast 49 jaar werkzaam geweest als bedrijfswagen- en trailermonteur. Ik was ook APK-keurmeester. Inmiddels ben ik gepensioneerd en dat bevalt prima!

1. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Ik zit in het klus- en onderhoudsteam van de VV. Ik doe hoofdzakelijk veel buitenwerk, bijvoorbeeld grasmaaien, tegelwerk herstellen en nog diverse andere kleine klusjes. En ik ben gemiddeld één keer per maand gastheer in de bestuurskamer bij thuiswedstrijden van het eerste elftal.

1. Sinds wanneer?

Deze werkzaamheden doe ik al de nodige jaren met een groep gezellige vrijwilligers. Sinds ik gepensioneerd ben, heb ik veel meer vrije tijd gekregen en ben dus ook veel vaker op ons sportpark te vinden.

1. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Ik heb zelf jarenlang gevoetbald en tijdens maar ook na die periode was ik jeugdleider. Na mijn actieve carrière ben ik begeleider van het tweede elftal geworden en ik heb enkele jaren in het bestuur gezeten.

1. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Het omgaan met de collega-vrijwilligers en de gezelligheid. Het geeft een goed gevoel om te zien dat ons sportpark er tiptop verzorgd uitziet. Daar gaat veel tijd en energie inzitten maar het levert mij veel voldoening op en het is daarbij nog eens mooi tijdverdrijf.

1. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Ik wil het meer in zijn algemeenheid stellen. Wees positief en trots op onze club want we kunnen ons best laten zien in de omgeving. Dat merk ik bijvoorbeeld aan de positieve reacties van bezoekende clubs. Regelmatig krijgen we te horen dat alles er zo netjes bij staat.

1. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

De sfeer en de gezelligheid. Zelf geniet ik van de vele ‘Harde-Kern-activiteiten’. Ik ga dan ook vaak kijken bij wedstrijden van het eerste.

1. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Ik werk veel samen met de immer opgewekte Jan Dijk en volgens mij is hij geknipt om mij in deze rubriek op te volgen.

1. Wat zou je de lezers mee willen geven?

Wat ik eerder geschreven heb: wees positief en trots op onze club en misschien kun je in een of andere functie zelf wel meehelpen om onze club nog mooier te maken!