1. Kun je je kort even voorstellen?
Mijn naam is Simon Bolt, 74 jaar, getrouwd met Stiena, vader van twee dochters en opa van vier kleinkinderen. Inmiddels met pensioen maar vroeger altijd als stukadoor aan het werk geweest.

2. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?
Ik ben sinds 1960 lid van de VV Middelstum en heb ongeveer 40,45 jaar actief gevoetbald. Inmiddels ben ik met veel plezier scheidsrechter.

3. Sinds wanneer?
Ongeveer vijftien jaar geleden werd ik door Robert Vriesema, hij was toen jeugdleider bij de meisjes, gevraagd of ik niet eens een wedstrijdje wilde fluiten. Ik had eerst iets van, ik scheidsrechter? Maar ik heb het toch gedaan en er veel plezier aan gekregen.

4. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?
Nee, maar ik ben op afroep eventueel ook wel voor andere klussen beschikbaar.

5. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?
Tegenwoordig fluit ik vooral het 4e en de dames en in noodgevallen een jeugdwedstrijd. Ik baal als een stekker wanneer een wedstrijd afgelast is of dat ik een zaterdag niet hoef te fluiten. Dat zegt wel genoeg denk ik. Zaterdag mag ik SV Onderdendam 2 fluiten, ik kom wel vaker bij die club.

6. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?
Daar heb ik verder geen mening over. Ik vind dat wanneer je commentaar hebt dat je er ook zelf iets aan moet doen. Of geef je kritiekpunt anders aan een bestuurslid door!

7. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?
Ik vind het een bijzondere club, soms heeft het wel meer van een feestclub. Daar komen we wel beter mee uit de verf want de resultaten laten momenteel te wensen over. Dit is ook een mentaliteitkwestie, vind ik. Er wordt vaak veel te makkelijk afgezegd waardoor andere teams in de problemen komen.

8. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?
Frans de Bont, wat hij allemaal voor de club doet is uniek en fantastisch. Niet normaal meer, hoewel hij dat zelf wel vindt geloof ik. Dat vind ik monsterachtig.

9. Wat zou je de lezers mee willen geven?
Niet lullen maar poetsen, of te wel geen woorden maar daden. Niet alleen maar commentaar geven maar ook zelf wat doen voor de club dus!